Arti musices, Vol. 50 No. 1-2, 2019.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21857/mnlqgc0oly
Iz ostavštine dubrovačke crkve »Domino« s poglavitim obzirom na franjevački antifonarij iz 15. stoljeća i kasnije glazbene izvore
Hana Breko Kustura
orcid.org/0000-0002-3104-3682
; Odsjek za povijest hrvatske glazbe, Zagreb, Hrvatska
Rozana Vojvoda
; Umjetnička galerija Dubrovnik, Dubrovnik, Hrvatska
Sažetak
Crkva Domino kao jedna od najstarijih dubrovačkih crkava imala je važnu ulogu u životu Grada. Njezina povijest još uvijek nije opsežno istražena, a relikti glazbeno-liturgijske tradicije tek su nominalno znani. Široj je javnosti najpoznatiji podatak da je Marin Držić bio jedan od dvojice rektora crkve prema nasljednom obiteljskom pravu patronata nad crkvom i njezinim posjedima. Dio ostavštine crkve Domino na pohrani je u Državom arhivu u Dubrovniku. U okviru projekta HRZZ-a IP 6619 Cromuscodex70 u siječnju 2018. pregledan je sadržaj triju arhivskih kutija te je pronađen jedan do danas široj znanstvenoj javnosti nepoznat glazbeni izvor – franjevački antifonarij bosanske vikarije iz 15. stoljeća. Uz njega se (u glazbenom dijelu ostavštine) nalazi i poprilično oštećen glazbeni rukopis s napjevima, koji pripada tradiciji cantus fractusa 18. stoljeća. Oba su izvora u ovom radu premijerno povijesno-repertoarno prikazana. Argumentima vezanim za sanktoral kodeksa, rubrike, tipologiju napjeva i iluminacije inicijala naznačen je daljnji smjer istraživanja ovih glazbenih rukopisa.
Ključne riječi
crkva Domino; Državni arhiv u Dubrovniku; iluminirani inicijali; ostavština; glazbeni rukopisi; antifonarij; 15. stoljeće; littera ferialis; vikarija Bosne; cantus fractus; bratovština kamenara; confraternità dei muratori; bratovština Navještenja Blažene Djevice Marije
Hrčak ID:
234064
URI
Datum izdavanja:
6.12.2019.
Posjeta: 1.808 *