Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Nastava i izvori znanja

Antun Arbunić ; Filozofski fakultet u Splitu1
Vesna Kostović - Vranješ ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti u Splitu2


Puni tekst: hrvatski pdf 125 Kb

str. 86-111

preuzimanja: 3.617

citiraj


Sažetak

Nagle i brze promjene koje se svakodnevno zbivaju u suvremenom
društvu utjecale su na potrebu promjene paradigme u organiziranju
nastavnog procesa. Suvremena koncepcija obrazovanja zahtijeva usmjerenost na učenika kao subjekta odgojno-obrazovnog procesa, usmjerenost na višestrukost i viševrsnost izbora sadržaja te na poučavanje učenika metodama i strategijama samostalnog usvajanja znanja kao nužne pretpostavke cjeloživotnog obrazovanja. Kako bi se utvrdilo koje su izvore znanja te koje načine poučavanja i stjecanja znanja iz biologije studenti 1. i 3. godina učiteljskih studija (studijskih grupa: učitelji i biologija-kemija) te studenti biologije i ekologije mora Sveučilišta u Splitu imali u srednjoj školi, provedeno je istraživanje na uzorku od 181 ispitanika, upitnikom „Nastava biologije i dodatni izvori znanja„. Rezultati istraživanja, podaci o stanju nastave biologije u srednjim školama iz perspektive studenata, pokazali su da je srednjoškolska nastava biologije još uvijek tradicionalno organizirana – kako po metodama i načinima učenja i poučavanja tako i po izvorima na kojima učenici stječu znanja. Izlaz iz takve situacije moguć je jedino u drugačijem sustavu redovitog i cjeloživotnog obrazovanja nastavnika, u promijenjenim uvjetima njihova rada te zahtjevima koji se pred njih moraju postavljati.

Ključne riječi

izvori znanja; načini poučavanja; nastava; srednja škola

Hrčak ID:

23547

URI

https://hrcak.srce.hr/23547

Datum izdavanja:

20.11.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.296 *