Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

STUDENTSKA PROSUDBA UČINKOVITOSTI INTEGRATIVNOG UČENJA

Vesna Buljubašić - Kuzmanović orcid id orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 120 Kb

str. 147-160

preuzimanja: 3.269

citiraj


Sažetak

Proteklih smo godina mogli primijetiti eksploziju zanimanja
za metode učenja grupiranih pod nazivom aktivno učenje i nastava usmjerena prema učeniku/studentu, u čijem su središtu aktivna uporaba teorijskoga znanja i individualno učenje. Međutim, u obrazovnoj je praksi i dalje prisutno mnogo nerazumijevanja i nepovjerenja u didaktičko-metodičke koncepcije iskustvene, doživljajne, problemske, skupne i suradničke nastave koje integrativno učenje uzimaju kao načelo djelovanja. Polazeći od te pretpostavke, zanimalo nas je koliko poticanje integrativnog učenja, ostvarenog posredstvom suradničkih i individualiziranih oblika rada, omogućuje studentima stjecanje i pokazivanje vještine nastavničkog poziva, upotrebu refl eksivne diskusije i razvijanje vlastitog koncepta učenja. Integrativno učenje, organizirano tijekom izvođenja predavanja i seminara didaktike u trajanju od 8 mjeseci, studentima je omogućilo mobilizaciju postojećih znanja i iskustava, preuzimanje inicijative u učenju, poticanje procjene i samoprocjene te kritičnosti, samokritičnosti, prilagodljivosti novim situacijama i različitosti. Studentske su prosudbe pokazale da tako organizirano samoučenje podržava refl eksivnu diskusiju, anticipaciju i rad na vlastitom
konceptu učenja, pridonosi timskom djelovanju i suradnji te primjeni novih ideja u praksi.

Ključne riječi

integrativno učenje; anticipacija; refleksija; samoprocjena; vlastiti koncept učenja

Hrčak ID:

23550

URI

https://hrcak.srce.hr/23550

Datum izdavanja:

20.11.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.606 *