Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Prethodno priopćenje
STUDENTSKA PROSUDBA UČINKOVITOSTI INTEGRATIVNOG UČENJA
Vesna Buljubašić - Kuzmanović
orcid.org/0000-0003-0039-0697
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Sažetak
Proteklih smo godina mogli primijetiti eksploziju zanimanja
za metode učenja grupiranih pod nazivom aktivno učenje i nastava usmjerena prema učeniku/studentu, u čijem su središtu aktivna uporaba teorijskoga znanja i individualno učenje. Međutim, u obrazovnoj je praksi i dalje prisutno mnogo nerazumijevanja i nepovjerenja u didaktičko-metodičke koncepcije iskustvene, doživljajne, problemske, skupne i suradničke nastave koje integrativno učenje uzimaju kao načelo djelovanja. Polazeći od te pretpostavke, zanimalo nas je koliko poticanje integrativnog učenja, ostvarenog posredstvom suradničkih i individualiziranih oblika rada, omogućuje studentima stjecanje i pokazivanje vještine nastavničkog poziva, upotrebu refl eksivne diskusije i razvijanje vlastitog koncepta učenja. Integrativno učenje, organizirano tijekom izvođenja predavanja i seminara didaktike u trajanju od 8 mjeseci, studentima je omogućilo mobilizaciju postojećih znanja i iskustava, preuzimanje inicijative u učenju, poticanje procjene i samoprocjene te kritičnosti, samokritičnosti, prilagodljivosti novim situacijama i različitosti. Studentske su prosudbe pokazale da tako organizirano samoučenje podržava refl eksivnu diskusiju, anticipaciju i rad na vlastitom
konceptu učenja, pridonosi timskom djelovanju i suradnji te primjeni novih ideja u praksi.
Ključne riječi
integrativno učenje; anticipacija; refleksija; samoprocjena; vlastiti koncept učenja
Hrčak ID:
23550
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 5.606 *