Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.29.1.02
Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice
Dinka Čorkalo Biruški
orcid.org/0000-0002-2954-4349
; Filozofski fakultet, Zagreb
Lana Pehar
orcid.org/0000-0001-8859-287X
; Filozofski fakultet, Zagreb
Margareta Jelić
orcid.org/0000-0002-2478-0756
; Filozofski fakultet, Zagreb
Tea Pavin Ivanec
orcid.org/0000-0003-3225-2272
; Učiteljski fakultet, Zagreb
Jasmina Tomašić Humer
orcid.org/0000-0002-3605-740X
; Filozofski fakultet, Osijek
Sažetak
U ovom je radu ispitan odnos preferencija modela
obrazovanja nacionalnih manjina i stavova prema
multikulturalizmu i asimilacionizmu u četiri višeetničke
zajednice u Hrvatskoj. Sudjelovalo je 1568 učenika
od 11 do 19 godina, pripadnika hrvatske većine, i četiri
nacionalne manjine, koje se školuju po tzv. obrazovnom
modelu A, odnosno pohađaju cjelokupnu nastavu na
manjinskom jeziku i pismu (Česi, Mađari, Srbi i Talijani),
te 2000 njihovih roditelja. Ovo je prvi rad koji opisuje
neka sociodemografska obilježja učenika u A modelu
manjinske nastave, kao i neke aspekte njihove jezične
kompetencije u hrvatskome i manjinskim jezicima,
upotrebu jezika u obitelji te namjere nastavka školovanja
u Hrvatskoj, odnosno u zemlji podrijetla. Rezultati
pokazuju da su preferencije manjinskih obrazovnih
modela donekle povezane sa stavovima prema
multikulturalizmu i asimilacionizmu, ali i to da su
grupni status (manjina ili većina), te višeetnički kontekst
u kojem je istraživanje provedeno, važne odrednice ovih
stavova.
Ključne riječi
obrazovanje manjina; multikulturnost; multikulturalizam; asimilacionizam; međugrupni odnosi većine i manjine
Hrčak ID:
235746
URI
Datum izdavanja:
16.3.2020.
Posjeta: 3.108 *