Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.29.1.02

Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice

Dinka Čorkalo Biruški orcid id orcid.org/0000-0002-2954-4349 ; Filozofski fakultet, Zagreb
Lana Pehar orcid id orcid.org/0000-0001-8859-287X ; Filozofski fakultet, Zagreb
Margareta Jelić orcid id orcid.org/0000-0002-2478-0756 ; Filozofski fakultet, Zagreb
Tea Pavin Ivanec orcid id orcid.org/0000-0003-3225-2272 ; Učiteljski fakultet, Zagreb
Jasmina Tomašić Humer orcid id orcid.org/0000-0002-3605-740X ; Filozofski fakultet, Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 961 Kb

str. 23-47

preuzimanja: 813

citiraj


Sažetak

U ovom je radu ispitan odnos preferencija modela
obrazovanja nacionalnih manjina i stavova prema
multikulturalizmu i asimilacionizmu u četiri višeetničke
zajednice u Hrvatskoj. Sudjelovalo je 1568 učenika
od 11 do 19 godina, pripadnika hrvatske većine, i četiri
nacionalne manjine, koje se školuju po tzv. obrazovnom
modelu A, odnosno pohađaju cjelokupnu nastavu na
manjinskom jeziku i pismu (Česi, Mađari, Srbi i Talijani),
te 2000 njihovih roditelja. Ovo je prvi rad koji opisuje
neka sociodemografska obilježja učenika u A modelu
manjinske nastave, kao i neke aspekte njihove jezične
kompetencije u hrvatskome i manjinskim jezicima,
upotrebu jezika u obitelji te namjere nastavka školovanja
u Hrvatskoj, odnosno u zemlji podrijetla. Rezultati
pokazuju da su preferencije manjinskih obrazovnih
modela donekle povezane sa stavovima prema
multikulturalizmu i asimilacionizmu, ali i to da su
grupni status (manjina ili većina), te višeetnički kontekst
u kojem je istraživanje provedeno, važne odrednice ovih
stavova.

Ključne riječi

obrazovanje manjina; multikulturnost; multikulturalizam; asimilacionizam; međugrupni odnosi većine i manjine

Hrčak ID:

235746

URI

https://hrcak.srce.hr/235746

Datum izdavanja:

16.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.106 *