hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm

Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja

Daria Tot   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8530-0875 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (311 KB) str. 197-217 preuzimanja: 295* citiraj
APA 6th Edition
Tot, D. (2019). Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (13), 197-217. https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm
MLA 8th Edition
Tot, Daria. "Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol. , br. 13, 2019, str. 197-217. https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm. Citirano 24.10.2021.
Chicago 17th Edition
Tot, Daria. "Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru , br. 13 (2019): 197-217. https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm
Harvard
Tot, D. (2019). 'Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja', Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (13), str. 197-217. https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm
Vancouver
Tot D. Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru [Internet]. 2019 [pristupljeno 24.10.2021.];(13):197-217. https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm
IEEE
D. Tot, "Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja", Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol., br. 13, str. 197-217, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm

Sažetak
Postmoderno doba, zbog digitalne i komunikacijske revolucije, utjecaja globalizacije i primjene tržišnih načela u obrazovanju, za učitelje je izazov u zajednici koja uči i stvara razvoj potencijala za inovacije i društvo znanja (Hargreaves i Lo, 2000.). Međutim, postoje i određene prepreke u vidu nastojanja za oduzimanjem profesionalne autonomije propisivanjem centraliziranih kurikula i pritiscima vanjskih testiranja i vrednovanja. Zbog kompleksnosti svoje profesije, učitelji nastoje pronaći ravnotežu između vlastite želje za učenjem i prilagodbe odgojno-obrazovnim situacijama u praksi. Za razliku od tradicionalnih, nove dimenzije profesionalnog učenja aktivnim sudjelovanjem učitelja pridonose njegovu osobnom i profesionalnom razvoju pružajući istodobno mogućnost generiranja znanja i ideja usmjerenih kvalitetnijoj nastavi. Radi se o učiteljima koji se refleksivno angažiraju i kontinuirano usavršavaju te pritom utječu na strukture i kulturno tkivo škole. U radu se daje pregled različitih pristupa novim dimenzijama učenja i profesionalnog razvoja učitelja te ističu prednosti kulturno-induktivnog pristupa u smislu povećanja učiteljskog utjecaja i angažmana u sklopu vlastitog formalnog i neformalnog profesionalnog učenja.

Ključne riječi
profesionalno učenje; vrednovanje i samovrednovanje učitelja; učinkovit profesionalni razvoj učitelja

Hrčak ID: 235779

URI
https://hrcak.srce.hr/235779

[engleski]

Posjeta: 564 *