Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.2

Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj

Ivana Brstilo Lovrić orcid id orcid.org/0000-0003-0969-7409


Puni tekst: hrvatski pdf 445 Kb

str. 31-59

preuzimanja: 894

citiraj


Sažetak

Valorizirajući internetsko kupovanje kao aktualan fenomen koji je zadnjih godina u globalnom porastu, ovim radom se ukazuje na deficit društvenih, napose socioloških, analiza na temu u kontekstu hrvatskog društva. Pregledom literature o profilima internetskih kupaca postavljen je okvir za ispitivanje studentske populacije koja je prepoznata kao predvodnik suvremenih potrošačkih i tehnoloških trendova. Operacionalizacijom viševrsnih forma kapitala uz varijable demografije, tehnoloških resursa i praksi, ispitane su odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj (N= 1094). Izvorni empirijski nalazi prikupljeni metodom ankete pokazuju da studentsko internetsko kupovanje najpouzdanije predviđaju posjedovani tehnološki resursi, tehnološke vještine i interesi na način da su ispitanici opremljeniji novim tehnologijama s izraženijim tehnološkim vještinama i interesom za praćenjem tehnoloških trendova vjerojatniji internetski kupci. Aspekti tehnoloških resursa i praksi udruženi s ekonomskim kapitalom utvrđeni su značajnima i kod razlikovanja studenata koji (ne)kupuju putem interneta, što je podcrtalo višerazinske nejednakosti u perspektivi studentskog internetskog kupovanja. Izražena zabrinutost oko online rizika te tradicionalna (ne)vezanost za fizičku kupovinu ispostavili su se glavnim razlozima neprakticiranja internetskog kupovanja iz perspektive ispitanika, što je razvojnu dinamiku same prakse zaokružilo temama društvene nejednakosti i nepovjerenja.

Ključne riječi

internetsko kupovanje; internetski kupci; studenti; kapital; tehnološki resursi i prakse; online rizici

Hrčak ID:

237759

URI

https://hrcak.srce.hr/237759

Datum izdavanja:

30.4.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.384 *