Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Utjecaj perciprianog pritiska interesno-utjecajnih skupina na elemente održive marketinške orijentacije hrvatskih poduzeća

Andrea Lučić orcid id orcid.org/0000-0002-3391-2503 ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 482 Kb

str. 1-16

preuzimanja: 487

citiraj


Sažetak

Primjena orijentacije prema dionicima «nužna je za uspostavljanje i napredak etičkog donošenja odluka u svim marketinškim aktivnostima». Proaktivnost u društvenoj odgovornosti povezana je sa sve većim pritiscima organizacijskih dionika i dionika zajednice. Cilj ovog rada je istražiti održivu marektinšku orijentaciju iz perspektive višestrukih dionika procesa koji nepobitno utječu na oblikovanje strategije i to iz percepcije meandžera o pritisku različitih dionika na oblikovanje strategije. Održiva marketinška orijentacija promatrana je i mjerena kroz njena tri sastavna formativna elementa: strateška integracija, društvena uključenost i etičke sposobnosti. Istovremeno, pratio se percipirani pritisak izdvojenih interesno-utjecajnih skupina: vlasnika, zaposlenika, potrošača, dobavljača, konkurencije, državnih institucija, neprofitnih udruga te Europske Unije. U sklopu kvanitativnog istraživanaj prikupljeno je 172 poduzeća iz populacije 1000 najuspješnihih hrvatskih poduzeća. Rezultati analize upućuju na to da na stratešku integriranost statistički značajno, a pozitivno utječu zakon i zaposlenici, na društvenu uključenost zakon dok na etičke sposobnosti zakon, vlasnici i zaposlenici pozitivno dok nevladine neprofitne organizacije utječu negativno i statistički znčajno.

Ključne riječi

Održiva marketinška orijentacija; interesno-utjecajne skupine; održivi marketing; Hrvatska

Hrčak ID:

238301

URI

https://hrcak.srce.hr/238301

Datum izdavanja:

27.5.2020.

Posjeta: 1.006 *