hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.15291/magistra.2956

Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma

Sanja Skočić Mihić
Ivanka Pejić

Puni tekst: hrvatski, pdf (130 KB) str. 0-0 preuzimanja: 22* citiraj
APA 6th Edition
Skočić Mihić, S. i Pejić, I. (2019). Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma. Magistra Iadertina, 14 (1), 0-0. https://doi.org/10.15291/magistra.2956
MLA 8th Edition
Skočić Mihić, Sanja i Ivanka Pejić. "Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma." Magistra Iadertina, vol. 14, br. 1, 2019, str. 0-0. https://doi.org/10.15291/magistra.2956. Citirano 20.09.2020.
Chicago 17th Edition
Skočić Mihić, Sanja i Ivanka Pejić. "Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma." Magistra Iadertina 14, br. 1 (2019): 0-0. https://doi.org/10.15291/magistra.2956
Harvard
Skočić Mihić, S., i Pejić, I. (2019). 'Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma', Magistra Iadertina, 14(1), str. 0-0. https://doi.org/10.15291/magistra.2956
Vancouver
Skočić Mihić S, Pejić I. Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma. Magistra Iadertina [Internet]. 2019 [pristupljeno 20.09.2020.];14(1):0-0. https://doi.org/10.15291/magistra.2956
IEEE
S. Skočić Mihić i I. Pejić, "Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma", Magistra Iadertina, vol.14, br. 1, str. 0-0, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15291/magistra.2956

Sažetak
Rad se bavi evaluacijom primjene metode biblioterapije, inovativne literarne forme terapeutske pjesmo-priče, u poticanju socijalne pažnje učenika s poremećajima iz spektra autizma (PSA). Ciljevi su ovoga rada bili: (1) prilagoditi terapeutsku priču individualnim potrebama i mogućnostima dva učenika s PSA; (2) utvrditi razlike u razini socijalne pažnje u dimenziji socijalne orijentacije i združene pažnje učenika s PSA tijekom pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče u dvije vremenske točke. U istraživanju su sudjelovala dva učenika s PSA (9 i 10 godina) koja pohađaju posebnu ustanovu za odgoj i obrazovanje. Aktivnost pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče izvodila se višekratno tijekom pet dana u tjednu. U ovoj kvalitativnoj studiji korištena je metoda opservacije pojavnosti ponašanja temeljem video i foto dokumentiranja aktivnosti. Rezultati ukazuju da višekratno pripovijedanje terapeutske pjesmo-priče, uz prilagodbu prostornih uvjeta i direktno korištenje konkreta koji reprezentiraju vizualne slike sadržane u tekstu, potiče usmjeravanje i održavanje pažnje sukladno individualnim sposobnostima učenika. Usporedbom opserviranih ponašanja učenika u prvoj i finalnoj vremenskoj točki, utvrđen je pozitivan utjecaj primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče na razinu socijalne pažnje oba učenika, u dimenziji socijalne orijentacije te u sposobnosti združene pažnje.

Ključne riječi
poremećaji iz spektra autizma, terapeutska priča, biblioterapija, kreativno-ekspresivna tehnika, evaluacija, socijalna pažnja

Hrčak ID: 238345

URI
https://hrcak.srce.hr/238345

Posjeta: 44 *