Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/strjez/49-1/1

MEĐUJEZIČNI UTJECAJ ENGLESKOGA JEZIKA NA OVLADAVANJE TALIJANSKIM I FRANCUSKIM JEZIKOM U OSNOVNOJ ŠKOLI

Irena Vučić ; Osnovna škola Vladimira Nazora, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 875 Kb

str. 3-29

preuzimanja: 791

citiraj


Sažetak

Ovaj se rad bavi istraživanjem međujezičnog utjecaja engleskoga jezika na ovladavanje talijanskim i francuskim jezikom. Cilj rada bio je ispitati povezanost i utjecaj engleskog kao prvog stranog jezika na usvajanje talijanskog i francuskog kao drugog ili trećeg stranog jezika s ciljem poticanja višejezičnosti povezivanjem postojećih znanja iz engleskog jezika na talijanski i francuski jezik. U središtu su ispitivanja dvije skupine učenika u osnovnim školama kojima je materinski jezik hrvatski (J1), prvi strani jezik engleski (J2), te drugi (J3) i treći (J4) strani jezik talijanski i francuski koje uče simultano od 4. razreda. U istraživanju su sudjelovali učenici šestih, sedmih i osmih razreda. Dobiveni su različiti rezultati kod učenika koji uče engleski i talijanski i onih koji uče još i francuski jezik. Rad je poslužio i kao poticaj na istraživačko i samostalno učenje s ciljem razvijanja međujezične i metajezične svjesnosti i cjeloživotnog učenja u okvirima nove obrazovne reforme.

Ključne riječi

međujezični utjecaji; prvi, drugi i treći strani jezik; višejezičnost; sličnice; međujezična i metajezična svjesnost; međujezik; istraživačko i cjeloživotno učenje

Hrčak ID:

238919

URI

https://hrcak.srce.hr/238919

Datum izdavanja:

3.6.2020.

Posjeta: 1.814 *