Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/strjez/49-1/1
MEĐUJEZIČNI UTJECAJ ENGLESKOGA JEZIKA NA OVLADAVANJE TALIJANSKIM I FRANCUSKIM JEZIKOM U OSNOVNOJ ŠKOLI
Irena Vučić
; Osnovna škola Vladimira Nazora, Zagreb
Sažetak
Ovaj se rad bavi istraživanjem međujezičnog utjecaja engleskoga jezika na ovladavanje talijanskim i francuskim jezikom. Cilj rada bio je ispitati povezanost i utjecaj engleskog kao prvog stranog jezika na usvajanje talijanskog i francuskog kao drugog ili trećeg stranog jezika s ciljem poticanja višejezičnosti povezivanjem postojećih znanja iz engleskog jezika na talijanski i francuski jezik. U središtu su ispitivanja dvije skupine učenika u osnovnim školama kojima je materinski jezik hrvatski (J1), prvi strani jezik engleski (J2), te drugi (J3) i treći (J4) strani jezik talijanski i francuski koje uče simultano od 4. razreda. U istraživanju su sudjelovali učenici šestih, sedmih i osmih razreda. Dobiveni su različiti rezultati kod učenika koji uče engleski i talijanski i onih koji uče još i francuski jezik. Rad je poslužio i kao poticaj na istraživačko i samostalno učenje s ciljem razvijanja međujezične i metajezične svjesnosti i cjeloživotnog učenja u okvirima nove obrazovne reforme.
Ključne riječi
međujezični utjecaji; prvi, drugi i treći strani jezik; višejezičnost; sličnice; međujezična i metajezična svjesnost; međujezik; istraživačko i cjeloživotno učenje
Hrčak ID:
238919
URI
Datum izdavanja:
3.6.2020.
Posjeta: 1.814 *