Izlaganje sa skupa
KOMUNIKACIJSKI PERPETUUM MOBILE U POUČAVANJU BUDUĆIH NASTAVNIKA
Rajka Jurdana-Šepić
Branka Milotić
Sažetak
Promišljanje i usavršavanje visokoškolske nastave postaje imperativ koji se postavlja pred sveučilišne nastavnike. Potrebne i nužne promjene u metodologiji poučavanja i kvaliteti komuniciranja osobito su značajne na fakultetima koji obrazuju buduće nastavnike, jer su sveučilišni nastavnici i njihove metode ne samo ogledni primjer rada budućih nastavnika, nego su kao „učitelji učitelja“ u odgovornom položaju pokretača pozitivnih promjena u strategiji poučavanja, učenja i osuvremenjivanja svih razina sustava obrazovanja. U vremenu silne brzine nastanka novih znanja i zamjene starih znanja novima, prioritet odnosa prema znanju, a time i cilja obrazovanja, više nije „steći znanja“, nego steći vještinu, naviku i potrebu njihovoga samostalnog konstruiranja.
Prikazan je primjer pokrenute komunikacije u okviru metodičkih kolegija iz fizike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, gdje su primijenjene metode rada oslobodile komunikaciju na više razina unutar i izvan sveučilišne nastave. Aktiviranjem studenata i poticanjem njihove kreativnosti pokrenut je „domino efekt“ različitih aktivnosti (projekti MZT-a, MIPS-a, MZOS-a, e-škole Hrvatskog fizikalnog društva, konstruktivističke radionice s osnovnoškolcima, popularna predavanja, izložbe, itd.) koje su povezale nastavnike i studente s nekoliko fakulteta riječkoga Sveučilišta, nastavnike i učenike više osnovnih i srednjih škola, te ljude iz nekoliko stručnih udruga i instituta.
Ključne riječi
Metodologija poučavanja; učitelji učitelja; visokoškolska nastava
Hrčak ID:
2392
URI
Datum izdavanja:
9.9.2005.
Posjeta: 1.869 *