hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/f.32.1.6

Doprinos Darka Gašparovića stvaranju hrvatskoga dramskog kanona

Boris Senker ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet

Puni tekst: hrvatski, pdf (509 KB) str. 181-203 preuzimanja: 30* citiraj
APA 6th Edition
Senker, B. (2020). Doprinos Darka Gašparovića stvaranju hrvatskoga dramskog kanona. FLUMINENSIA, 32 (1), 181-203. https://doi.org/10.31820/f.32.1.6
MLA 8th Edition
Senker, Boris. "Doprinos Darka Gašparovića stvaranju hrvatskoga dramskog kanona." FLUMINENSIA, vol. 32, br. 1, 2020, str. 181-203. https://doi.org/10.31820/f.32.1.6. Citirano 21.09.2020.
Chicago 17th Edition
Senker, Boris. "Doprinos Darka Gašparovića stvaranju hrvatskoga dramskog kanona." FLUMINENSIA 32, br. 1 (2020): 181-203. https://doi.org/10.31820/f.32.1.6
Harvard
Senker, B. (2020). 'Doprinos Darka Gašparovića stvaranju hrvatskoga dramskog kanona', FLUMINENSIA, 32(1), str. 181-203. https://doi.org/10.31820/f.32.1.6
Vancouver
Senker B. Doprinos Darka Gašparovića stvaranju hrvatskoga dramskog kanona. FLUMINENSIA [Internet]. 2020 [pristupljeno 21.09.2020.];32(1):181-203. https://doi.org/10.31820/f.32.1.6
IEEE
B. Senker, "Doprinos Darka Gašparovića stvaranju hrvatskoga dramskog kanona", FLUMINENSIA, vol.32, br. 1, str. 181-203, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31820/f.32.1.6

Sažetak
Nakon uvodnog obrazloženja teme i ukazivanja na relativizaciju pojma kanona u postmoderni, u članku se predlaže „operativna definicija“ kanona prema K. Nemecu i M. Solaru. Potom se, zbog središnjega mjesta koje drame M. Krleže imaju u Gašparovićevu kritičkom i teatrološkom radu, kao i zbog Gašparovićeva dosljednog krležijanstva u smislu kritičkog preispitivanja svih sudova, opširnije izlaže Krležin odnos prema hrvatskom dramskom kanonu. U kratkom pregledu područja kojima se Gašparović kao sveučilišni profesor, urednik časopisa, kazališni kritičar, teatrolog, dramaturg i intendant bavio ustrajava se na njegovu zagovaranju „otvorene dramaturgije“, koje navješćuje esejom o mogućnosti kritičkog angažmana u suvremenoj hrvatskoj drami iz 1968. a razvija u sljedećim tekstovima o hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu 20. st. U nastavku članka raspravlja se o Gašparovićevu doprinosu stvaranju hrvatskoga dramskog kanona u knjigama Dramatica krležiana, u kojoj se revaloriziraju Krležine rane drame te predlaže promijenjen izbor njegovih kanonskih djela, Kamov, u kojoj odgovor na pitanje mogu li Kamovljeve drame ući u u kanon ostavlja otvorenim, i, napokon, Dubinski rez, sintezi Gašparovićeva teatrološkog rada, u kojoj su najvažnija poglavlja posvećena kanonskim dramatičarima 20. st., od Vojnovića, preko Krleže, Fabrija te Šoljana i „krugovaša“do Šnajdera i „prologovaca“.

Ključne riječi
Darko Gašparović; Miroslav Krleža; hrvatska drama; kanon

Hrčak ID: 239396

URI
https://hrcak.srce.hr/239396

[engleski]

Posjeta: 79 *