Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.101

Preispitivanje odrednica rasta poduzeća tijekom kriznih perioda

Dejan Malinić orcid id orcid.org/0000-0001-5525-1278 ; University of Belgrade, Faculty of Economics, Kamenička 6, 11000 Belgrade, Serbia
Ksenija Denčić-Mihajlov orcid id orcid.org/0000-0002-2419-0676 ; University of Niš, Faculty of Economics, Trg kralja Aleksandra 11, 18000 Niš, Serbia
Konrad Grabiński orcid id orcid.org/0000-0002-1071-3317 ; Cracow University of Economics, Faculty of Finance, Kraków, Poland


Puni tekst: hrvatski pdf 1.071 Kb

str. 101-124

preuzimanja: 470

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.074 Kb

str. 101-124

preuzimanja: 519

citiraj


Sažetak

Nedavna financijska kriza je istakla potrebu razmatranja zašto su neke firme i ekonomije ugroženije, dok su druge otpornije na krizu i kako različite financijske karakteristike poduzeća mogu utjecati na rast poduzeća. S ciljem empirijskog istraživanja ovih pitanja, analizirali smo odrednice korporativnog rasta tijekom kriznog i post-kriznog perioda (2008. – 2013.) na uzorku od 10 zemalja srednje i istočne Europe koje pripadaju dvjema različitim regionalnim grupama – “Višegradska četvorka” i grupi zemalja bivše Jugoslavije. Naša analiza obuhvaća uzorak od 3,660 opažanja. Rast poduzeća razmatran je kao funkcija dvije makro varijable (inflacija i likvidnost tržišta kapitala) i četiri varijable povezane s karakteristikama poduzeća (financijska poluga, obrt imovine, profitna marža i odnos između novčanog toka i imovine). Istraživanje ukazuje na značaj infrastrukturnih preduvjeta i makroekonomske politike za rast poduzeća u kriznim uvjetima poslovanja. Naši rezultati također ističu specifičan odnos između financijske poluge i rasta tijekom kriznog perioda, pri čemu se utjecaj financijske poluge analizira kao sveobuhvatan rezultat stupnja zaduženosti poduzeća, razine razvoja tržišta kapitala, položaja bankarskog sektora i cijene duga. Konačno, naši rezultati ukazuju na intrigantnu prirodu veze između profitabilnosti i rasta, kao i između učinkovitosti upravljanja imovinom i rasta poduzeća u kriznim periodima.

Ključne riječi

rast poduzeća; kriza; tržište kapitala; makro varijalbe; varijable povezane s karakteristikama poduzeća

Hrčak ID:

240197

URI

https://hrcak.srce.hr/240197

Datum izdavanja:

30.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.313 *