Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31823/d.28.2.2
Škola za život Karola Wojtyle. U prigodi 100. rođendana Apostola stoljeća
Emanuel Petrov
orcid.org/0000-0002-0224-7803
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu
Jenko Bulić
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu
Sažetak
Analizirajući ključne etape odgoja i obrazovanja Karola Wojtyle, autori dolaze do neprolaznih vrijednosti na kojima počiva kvalitetna škola za život. Budući da je Bog izvor života, svaki daljnji odgoj, koji ima za cilj afirmaciju čovječnosti i osobnosti, treba posredovati traganje za Bogom kao nit koja se provlači kroz sve faze odgojno-obrazovnoga procesa, od prvotnoga obiteljskoga, preko župno-pastoralnoga, do sveučilišnoga. Škola za život ponajprije podrazumijeva prihvaćanje i darivanje života u obitelji, koju Wojtyla naziva kućnim sjemeništem. Kategorije istine i ljubavi s jedne strane i nesebično samodarivanje i solidarnost s druge predstavljaju okvir koji je Wojtylu školovao za život, od obiteljske zajednice Emilije i Karola u poljskim Wadowicama, preko zauzetosti salezijanaca i laika u župi Dębniki, sve do Sapiehina sjemeništa i kasnije sveučilišnog poniranja u djela teoloških i filozofskih velikana. Potrebno je stoga da svaka od tih etapa bude putokaz identiteta i Istine o čovječnosti koja je sadržana u Isusu Kristu. Stoga je cjelovita škola za život zapravo »učenje Krista«. Samo tako će čovjek postati svjedok istoga, a to znači spreman za život.
Ključne riječi
škola za život; Karol Wojtyla; odgoj; obitelj; duhovnost; intelektualni razvoj
Hrčak ID:
240319
URI
Datum izdavanja:
1.7.2020.
Posjeta: 2.106 *