Izvorni znanstveni članak
PRIČA KAO KREATIVNI TRENING I TERAPIJA: NEURO-LINGVISTIČKI PRISTUP
Vesna Buljubašić Kuzmanović
; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, L. Jagera 9
Andrea Anić
; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Osijek
Rahela Varga
; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Osijek
Sažetak
Koristeći neuro-lingvistički pristup i meta-model jezika Sunčane Škrinjarić, cilj ovoga rada bio je razviti kreativni trening osjetilne izoštrenosti zasnovan na priči Plesna haljina žutog maslačka. Proces modeliranja primijenjen u ovom radu odnosi se na apstraktno modeliranje gdje preuzeti obrasci ponašanja biljaka i životinja, u meta-centrima interesa i djelovanja, nadilaze ranije promatrane. Riječ je o strukturalnom obrascu osjećaja ili ''imperativnoj samoanalizi'' koja omogućava individualizirane doživljaje/procjene/opise likova iz priče koji se na grupnoj razini mapiraju, razvijaju i vrjednuje u skladu s osobnošću i cjelokupnom ekologijom. Naglasak je na interakcijama (kada, gdje i s kim), ponašanju (što činim), sposobnostima (kako to radim), uvjerenjima i vrijednosnim sustavima (zašto to činim) te identitetu (tko sam ja) kao etičkim implikacijama sveukupne ekologije odnosa.
Eko-provjera imperativne samoanalize pokazala je koliko je važno surađivati, imati mogućnost izbora i donositi alternativna rješenja, uvažavati različitosti i izbjegavati negativističke konotacije koje nas udaljavaju jedni od drugih. Dobiveni rezultati pokazuju da priča kao kreativni trening djeluje upotpunjujuće, daje smjernice i putokaze koji pomažu ostvariti ciljeve, prevladati negativna iskustava i učiniti svaku potrebnu promjenu mogućom.
Ključne riječi
meta-model jezika; neuro-ligvističko programiranje (NLP); imperativna samoanaliza; etičke implikacije; ekologija odnosa
Hrčak ID:
24077
URI
Datum izdavanja:
12.5.2008.
Posjeta: 4.564 *