Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2020.1.2.65
KORIŠTENJE NOVIH TEHNOLOGIJA U ODNOSIMA S JAVNOŠĆU NA PRIMJERU IZBORA ČLANOVA U EUROPSKI PARLAMENT IZ REPUBLIKE HRVATSKE
Daniela Jurčić
; Sveučilište u Mostaru
Mijo Zidar
orcid.org/0000-0003-4671-823X
; Sveučilište u Mostaru
Sažetak
Razvojem društvenih mreža, dostupnošću četvrte generacije mobilnih mreža koja jamči izuzetno velike brzine pristupa internetu te aplikacija i hardwarea za snimanje i fotografiranje na pametnim telefonima, stvorili su se uvjeti za potpuno nov pristup odnosima s javnošću, posebice kada je riječ o političkom komuniciranju. Političke stranke, liste, kandidati i politički subjekti općenito polako prestaju ovisiti o tradicionalnim medijima poput radija, televizije ili tiska, a sve se više oslanjaju na vlastite profile i stranice na društvenim mrežama. Dakle, mnogi od njih koriste društvene mreže da bi uživo prenosili skupove i govore, nakon čega takve snimke preuzimaju televizijske kuće.
Cilj je rada elaborirati na koji su način političke stranke i kandidati iz Republike Hrvatske koji su ušli u Europski parlament nakon izbora u svibnju 2019. godine koristili moderne tehnologije, poput pametnih telefona i društvenih mreža. Rad prikazuje analizu profila društvenih mreža političkih stranaka i kandidata koji su ušli u EU parlament: Jesu li prisutni na pojedinoj društvenoj mreži? Koliki je postotak objava multimedijalnoga karaktera? Postoji li razlika u pripremi istoga videozapisa ovisno o pojedinoj društvenoj mreži? Jesu li kandidati osobno slali videoporuke preko svojih privatnih profila, snimajući sadržaj mobilnim telefonom, dolazeći na taj način do birača u realnom vremenu ili samo nekoliko trenutaka nakon snimanja poruke?
Ključne riječi
PR; nove tehnologije; političko komuniciranje; Europski parlament; društvene mreže
Hrčak ID:
240828
URI
Datum izdavanja:
30.6.2020.
Posjeta: 1.315 *