Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2020.1.2.105

REPUTACIJSKI SUSTAVI U SLUŽBI IZBJEGAVANJA KRIZNIH SITUACIJA U TURIZMU

Jelena Blaži orcid id orcid.org/0000-0003-0453-4141 ; Sveučilište Sjever
Anita Jeličić ; Sveučilište Sjever
Tomislav Vidačić orcid id orcid.org/0000-0001-8394-8734


Puni tekst: hrvatski doc 264 Kb

str. 105-111

preuzimanja: 161

citiraj

Puni tekst: engleski docx 13 Kb

str. 112-112

preuzimanja: 97

citiraj


Sažetak

Reputacija predstavlja kolektivni stav kao rezultat pojedinačnih mišljenja određene zajednice. Korisnicima online usluga reputacija predstavlja oblik očekivanoga ponašanja temeljenom na tuđem iskustvu, čime korisnik dobiva dojam da smanjuje rizik svoga poslovanja. Upravo zbog projekcije očekivanoga ponašanja takvi sustavi pridonose izbjegavanju kriznih situacija. U skladu s tim, korisnik usmjerava svoj novac prema pružateljima usluga kod kojih se osjeća sigurno i dobiva pravu vrijednost za svoj novac. Prema tome, prosudba potpuno nepoznatih korisnika može donijeti određenu ekonomsku ili društvenu korist. Cilj je reputacijskih sustava osigurati korisnicima informacije o pouzdanosti određene usluge, stimulirati subjekte na korektno ponašanje, odvratiti korisnike od nepouzdanih prodavača i proširiti znanje o pouzdanim prodavačima. Tako se korisnicima smanjuje osjećaj poslovnoga rizika i povećava povjerenje u odnosu prodavač-kupac. U ovom radu obradit će se pojam reputacijskih sustava i način na koji mogu utjecati na poboljšanje turističke ponude i, prije svega, na izbjegavanje mogućih kriznih situacija. Istražit će se Google Review reputacijski sustav u Varaždinu i usporediti ocjene ugostiteljskih objekata i turistički atraktivnih objekata da bi se pronašli ključni pojmovi u vezi s prednostima i problemima pojedinih ugostiteljskih objekata i turističkih atrakcija s ciljem daljnjega unapređenja poslovanja i povećanja konkurentnosti.

Ključne riječi

reputacijski sustavi; reputacija; turizam; krizne situacije

Hrčak ID:

240831

URI

https://hrcak.srce.hr/240831

Datum izdavanja:

30.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 791 *