hrcak mascot   Srce   HID

Uvodnik

Edukacija magistara medicinske biokemije na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu: kako smo se uklopili u Bolonjski proces

Tihana Žanić Grubišić ; Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (272 KB) str. 143-153 preuzimanja: 296* citiraj
APA 6th Edition
Žanić Grubišić, T. (2008). Edukacija magistara medicinske biokemije na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu: kako smo se uklopili u Bolonjski proces. Biochemia Medica, 18 (2), 143-153. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/24137
MLA 8th Edition
Žanić Grubišić, Tihana. "Edukacija magistara medicinske biokemije na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu: kako smo se uklopili u Bolonjski proces." Biochemia Medica, vol. 18, br. 2, 2008, str. 143-153. https://hrcak.srce.hr/24137. Citirano 27.09.2021.
Chicago 17th Edition
Žanić Grubišić, Tihana. "Edukacija magistara medicinske biokemije na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu: kako smo se uklopili u Bolonjski proces." Biochemia Medica 18, br. 2 (2008): 143-153. https://hrcak.srce.hr/24137
Harvard
Žanić Grubišić, T. (2008). 'Edukacija magistara medicinske biokemije na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu: kako smo se uklopili u Bolonjski proces', Biochemia Medica, 18(2), str. 143-153. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/24137 (Datum pristupa: 27.09.2021.)
Vancouver
Žanić Grubišić T. Edukacija magistara medicinske biokemije na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu: kako smo se uklopili u Bolonjski proces. Biochemia Medica [Internet]. 2008 [pristupljeno 27.09.2021.];18(2):143-153. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/24137
IEEE
T. Žanić Grubišić, "Edukacija magistara medicinske biokemije na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu: kako smo se uklopili u Bolonjski proces", Biochemia Medica, vol.18, br. 2, str. 143-153, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/24137. [Citirano: 27.09.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (272 KB) str. 143-153 preuzimanja: 339* citiraj
APA 6th Edition
Žanić Grubišić, T. (2008). Education of Masters of Science in Medical Biochemistry at the Faculty of Pharmacy and Biochemistry, University of Zagreb: How did we fit in the Bologne process. Biochemia Medica, 18 (2), 143-153. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/24137
MLA 8th Edition
Žanić Grubišić, Tihana. "Education of Masters of Science in Medical Biochemistry at the Faculty of Pharmacy and Biochemistry, University of Zagreb: How did we fit in the Bologne process." Biochemia Medica, vol. 18, br. 2, 2008, str. 143-153. https://hrcak.srce.hr/24137. Citirano 27.09.2021.
Chicago 17th Edition
Žanić Grubišić, Tihana. "Education of Masters of Science in Medical Biochemistry at the Faculty of Pharmacy and Biochemistry, University of Zagreb: How did we fit in the Bologne process." Biochemia Medica 18, br. 2 (2008): 143-153. https://hrcak.srce.hr/24137
Harvard
Žanić Grubišić, T. (2008). 'Education of Masters of Science in Medical Biochemistry at the Faculty of Pharmacy and Biochemistry, University of Zagreb: How did we fit in the Bologne process', Biochemia Medica, 18(2), str. 143-153. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/24137 (Datum pristupa: 27.09.2021.)
Vancouver
Žanić Grubišić T. Education of Masters of Science in Medical Biochemistry at the Faculty of Pharmacy and Biochemistry, University of Zagreb: How did we fit in the Bologne process. Biochemia Medica [Internet]. 2008 [pristupljeno 27.09.2021.];18(2):143-153. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/24137
IEEE
T. Žanić Grubišić, "Education of Masters of Science in Medical Biochemistry at the Faculty of Pharmacy and Biochemistry, University of Zagreb: How did we fit in the Bologne process", Biochemia Medica, vol.18, br. 2, str. 143-153, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/24137. [Citirano: 27.09.2021.]

Sažetak
Reforma visokog obrazovanja na sveučilištima u RH temelji se na prihvaćanju Bolonjske deklaracije, koja kao osnovnu zadaću postavlja stvaranje cjelovitog europskog prostora visokog obrazovanja i istraživanja. Ovaj cilj zahtijeva da sve zemlje potpisnice izrade nacionalni okvir komparabilnih i kompatibilnih kvalifikacija u vlastitim sustavima visokog obrazovanja.
Nova koncepcija Studija medicinske biokemije posebnu važnost daje multidis-ciplinarnom karakteru struke da bi se osigurali temelji za kvalitetnu primjenu znanstvenih spoznaja u kliničkom okruženju. Program je usklađen s preporukama koje su prihvaćene u većini zemalja Europe za rad u medicinsko-biokemijskim laboratorijima, a predviđa jedan petogodišnji ciklus edukacije koji završava titulom magistra medicinske biokemije. Multidisciplinarnost se postiže tako da se kroz studij stječu: temeljna znanja iz prirodnih znanosti, biomedicinska znanja kao što su anatomija, fiziologija, patofiziologija, histologija i citologija, imunologija, mikrobiologija i parazitologija, te stručna medicinsko biokemijska znanja - klinička biokemija, hematologija s koagulacijom, transfu-ziologija, analitička toksikologija, molekularna dijagnostika, racionalna laboratorijska dijagnostika i sl., te znanja i vještine iz komunikacijskih disciplina, laboratorijskog menadžmenta, te informatizacije laboratorijskog sustava. U ukupnom petogodišnjem studiju ima 28 % temeljnih, 12% biomedicinskih, 45% stručnih i 15% izbornih predmeta.
Program predviđa maksimalno povezivanje osnovnih i stručnih predmeta, stručna praksa se provodi već od prve godine. Predmeti su ocijenjeni prema ECTS sustavu tako da student može dio studija obaviti i na nekom drugom sveučilištu. Nastavni plan se izvodi u suradnji s kliničkim bazama Fakulteta, posebno se to odnosi na Stručnu praksu i Integrirani kolegij laboratorijske dijagnostike koji se u cijelosti organizira u kliničkim laboratorijima.
Novi program studija omogućava diplomiranom stručnjaku stjecanje cjelovitog znanja iz medicinske biokemije te stjecanje kompetencija da organizira rad i primjeni suvremene tehnologije u laboratorijsku praksu, da kompetentno interpretira laboratorijske nalaze, čineći ga bitnim članom stručnog medicinskog tima koji zbrinjava bolesnika, ili kompetentnim znanstvenim radnikom. Suvremeno obrazovanje medicinskih biokemičara omogućuje uspješno sudjelovanje u razvoju struke koja se širi prema sveobuhvatnim laboratorijskim znanostima - medicinskoj biokemiji i laboratorijskoj medicini.

Hrčak ID: 24137

URI
https://hrcak.srce.hr/24137

[engleski]

Posjeta: 1.410 *