Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Aktualna pitanja religijske pedagogije i katehetike

Ana Thea Filipović orcid id orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 266 Kb

str. 147-172

preuzimanja: 2.731

citiraj


Sažetak

U članku se ponajprije svraća pozornost na složenost religijskopedagoško-katehetskog istraživanja te ukazuje na čimbenike koji otežavaju prikaz aktualnih pitanja religijske pedagogije i katehetike. To su prije svega kontekstualno obilježje discipline i interdisciplinarni karakter njezina istraživanja. Unatoč spomenutim poteškoćama nastoji se dati promišljen i utemeljen pregled najaktualnijih tema i tendencija na svjetskoj razini, iako je težište ipak na literaturi četiriju glavnih zapadnoeuropskih jezika. U religijskoj pedagogiji i katehetici uočljivo je nastojanje da se standardiziraju dosadašnja postignuća i otvore nove perspektive, obilježene sučeljavanjem s novim povijesnim i kulturološkim izazovima, među kojima je najznačajniji religijskopedagoški rad u uvjetima radikalne dijaspore i rastućeg svjetonazorsko-religioznog pluralizma, posebno na tradicionalnim kršćanskim prostorima. Aktualna pitanja religijske pedagogije i katehetike na hrvatskom jezičnom području, o kojima se govori na kraju članka, najvećim su dijelom određena društveno-političkim promjenama iz 1990. godine, a tretiraju: uvođenje i usustavljenje vjeronauka kao školskog predmeta, novo definiranje i profiliranje župne kateheze, razjašnjavanje međusobnog odnosa tih dvaju mjesta religioznog odgoja i učenja, novi profil vjeroučitelja, njihove duhovnosti i profesionalnih kompetencija, vjeronaučnu didaktiku i metodiku, pitanje planova i programa te udžbenika i katekizama za vjeronauk i katehezu. Bilješke ovog članka donose vrijedne indikacije koje mogu poslužiti kao putokaz za daljnja istraživanja o mnogim pitanjima i temama koje su ovdje naznačene.

Ključne riječi

nova katehetska paradigma; misionarski kontekst; evangelizacija; katekumenalno usmjerenje kateheze; kršćanska inicijacija; pluralizam, međukulturno učenje, ekumensko učenje, međureligijsko učenje; društvo znanja; izvori vjere

Hrčak ID:

24235

URI

https://hrcak.srce.hr/24235

Datum izdavanja:

1.8.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.629 *