hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.3

Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole

Gordana Kuterovac Jagodić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8186-5046 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (549 KB) str. 189-221 preuzimanja: 278* citiraj
APA 6th Edition
Kuterovac Jagodić, G. (2020). Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole. Revija za sociologiju, 50 (2), 189-221. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.3
MLA 8th Edition
Kuterovac Jagodić, Gordana. "Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole." Revija za sociologiju, vol. 50, br. 2, 2020, str. 189-221. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.3. Citirano 04.12.2021.
Chicago 17th Edition
Kuterovac Jagodić, Gordana. "Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole." Revija za sociologiju 50, br. 2 (2020): 189-221. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.3
Harvard
Kuterovac Jagodić, G. (2020). 'Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole', Revija za sociologiju, 50(2), str. 189-221. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.3
Vancouver
Kuterovac Jagodić G. Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole. Revija za sociologiju [Internet]. 2020 [pristupljeno 04.12.2021.];50(2):189-221. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.3
IEEE
G. Kuterovac Jagodić, "Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole", Revija za sociologiju, vol.50, br. 2, str. 189-221, 2020. [Online]. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.3

Sažetak
Znatan dio dana adolescenti provode koristeći se suvremenim i tradicionalnim medijima i time su izloženi djelovanju tehnološkoga ekološkog podsustava koji prema razvojnoj teoriji ekoloških sustava može utjecati na različite aspekte njihova razvoja, uključujući i razvoj obrazovnih aspiracija. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliko vremena dnevno učenici osmog razreda osnovne škole provode na društvenim mrežama, videoigrama i u gledanju filmova, serija i videouradaka te utvrditi pridonose li te varijable, zajedno s individualnim varijablama roda i školskog uspjeha, obiteljskim varijablama roditeljskog obrazovanja, podrške i očekivanja te obrazovnim i medijskim resursima u kućanstvu, predviđanju učeničkih aspiracija prema gimnazijama ili strukovnim školama. Provjereno je i postoje li razlike u vremenu korištenja medija s obzirom na radni dan ili vikend, rod i obrazovne aspiracije. U istraživanju je sudjelovao 828 učenika osmog razreda zagrebačkih osnovnih škola. Sudionici su imali između 14 i 15 godina, a među njima je bilo 46.4% djevojčica. Podatci su prikupljeni od učenika upitnicima primijenjenima u školskom okružju. Uz različite medije adolescenti sa strukovnim aspiracijama provode u prosjeku 3 do 6 sati dnevno, a adolescenti s gimnazijskim aspiracijama otprilike 1.5 do 3 sata dnevno. Uz školski uspjeh, spol, socioekonomske i varijable percipirane roditeljske podrške i očekivanja, dnevno vrijeme korištenja medija pokazalo se značajnim ali slabim prediktorom obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole. Više vremena dnevno provedeno u igranju videoigara i gledanju filmova, serija i videa predviđa aspiraciju prema strukovnom obrazovanju učenica i učenika, dok više vremena provedeno na društvenim mrežama predviđa aspiraciju prema strukovnim školama samo kod učenica

Ključne riječi
suvremeni i tradicionalni mediji; obrazovne aspiracije; roditeljska očekivanja; roditeljska podrška; obrazovni resursi

Projekti
HRZZ / UIP / UIP-2014-09-6757 / COBRAS - Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene

Hrčak ID: 243481

URI
https://hrcak.srce.hr/243481

[engleski]

Posjeta: 633 *