hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5

Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost

Ivana Jugović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0362-0259 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Teo Matković ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Boris Jokić ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (568 KB) str. 253-284 preuzimanja: 136* citiraj
APA 6th Edition
Jugović, I., Matković, T. i Jokić, B. (2020). Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost. Revija za sociologiju, 50 (2), 253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
MLA 8th Edition
Jugović, Ivana, et al. "Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost." Revija za sociologiju, vol. 50, br. 2, 2020, str. 253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5. Citirano 08.03.2021.
Chicago 17th Edition
Jugović, Ivana, Teo Matković i Boris Jokić. "Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost." Revija za sociologiju 50, br. 2 (2020): 253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
Harvard
Jugović, I., Matković, T., i Jokić, B. (2020). 'Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost', Revija za sociologiju, 50(2), str. 253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
Vancouver
Jugović I, Matković T, Jokić B. Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost. Revija za sociologiju [Internet]. 2020 [pristupljeno 08.03.2021.];50(2):253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
IEEE
I. Jugović, T. Matković i B. Jokić, "Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost", Revija za sociologiju, vol.50, br. 2, str. 253-284, 2020. [Online]. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
Puni tekst: engleski, pdf (584 KB) str. 253-284 preuzimanja: 22* citiraj
APA 6th Edition
Jugović, I., Matković, T. i Jokić, B. (2020). Gender Typicality of Higher Education Aspirations in Upper-Secondary Education: Intensification, Convergence or Stability. Revija za sociologiju, 50 (2), 253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
MLA 8th Edition
Jugović, Ivana, et al. "Gender Typicality of Higher Education Aspirations in Upper-Secondary Education: Intensification, Convergence or Stability." Revija za sociologiju, vol. 50, br. 2, 2020, str. 253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5. Citirano 08.03.2021.
Chicago 17th Edition
Jugović, Ivana, Teo Matković i Boris Jokić. "Gender Typicality of Higher Education Aspirations in Upper-Secondary Education: Intensification, Convergence or Stability." Revija za sociologiju 50, br. 2 (2020): 253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
Harvard
Jugović, I., Matković, T., i Jokić, B. (2020). 'Gender Typicality of Higher Education Aspirations in Upper-Secondary Education: Intensification, Convergence or Stability', Revija za sociologiju, 50(2), str. 253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
Vancouver
Jugović I, Matković T, Jokić B. Gender Typicality of Higher Education Aspirations in Upper-Secondary Education: Intensification, Convergence or Stability. Revija za sociologiju [Internet]. 2020 [pristupljeno 08.03.2021.];50(2):253-284. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5
IEEE
I. Jugović, T. Matković i B. Jokić, "Gender Typicality of Higher Education Aspirations in Upper-Secondary Education: Intensification, Convergence or Stability", Revija za sociologiju, vol.50, br. 2, str. 253-284, 2020. [Online]. https://doi.org/10.5613/rzs.50.2.5

Sažetak
Cilj je rada bio ispitati dolazi li do intenzifikacije, konvergencije ili stabilnosti u rodnoj tipičnosti visokoškolskih obrazovnih aspiracija djevojaka i mladića tijekom vremena provedenoga u srednjoškolskom obrazovanju. U istraživanju na uzorku od 13 301 učenika/ca četverogodišnjih i petogodišnjih srednjoškolskih programa ispitana je i uloga srednjoškolskog programa te učeničkih interesa i školskog uspjeha u objašnjenju rodne tipičnosti njihovih visokoškolskih aspiracija. Rezultati upućuju na to da, iako postoje razlike između djevojaka i mladića u rodnoj tipičnosti obrazovnih aspiracija, te su razlike stabilne kroz vrijeme, čime nije potvrđena ni hipoteza rodne intenzifikacije, niti rodne konvergencije. Odabiri djevojaka i mladića kroz godine školovanja ne postaju ni više niti manje rodno stereotipni u odnosu na početak srednjoškolskog obrazovanja. Rezultati regresijskih modela pokazuju da se rodna tipičnost visokoškolskih aspiracija razlikuje s obzirom na strukovno područje/gimnazijski program, i to u očekivanom smjeru: učenici i učenice tipično muških programa aspiriraju tipično muškim studijima i obratno. Školski uspjeh i interesi također su pridonijeli objašnjenju rodne tipičnosti visokoškolskih aspiracija. Uspjeh iz hrvatskog jezika kao i interesi za jezično i biomedicinsko područje predviđaju snažniju aspiraciju tipično ženskim studijima, dok uspjeh iz matematike i engleskog jezika te interesi za tehničko i informatičko područje pridonose aspiraciji tipično muškom studiju. Nalazi ovog istraživanja ukazuju na to da, uz utjecaj rodno obilježenih obrazovnih interesa i postignuća, diferenciranost srednjoškolskog obrazovanja može utjecati na rodno stereotipne obrazovne aspiracije.

Ključne riječi
visokoškolska obrazovna aspiracija; rodna tipičnost; interes za područje; institucionalno okružje; srednjoškolsko iskustvo

Hrčak ID: 243483

URI
https://hrcak.srce.hr/243483

[engleski]

Posjeta: 367 *