Skoči na glavni sadržaj

Uvodnik

KOMUNIKACIJSKA EVALVACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA

Mario Plenković ; Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska & Alma Mater Europaea – ECM & Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Inštitut za medijske komunikacije, Maribor, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 623 Kb

str. 118-122

preuzimanja: 257

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 623 Kb

str. 118-122

preuzimanja: 244

citiraj


Sažetak

Komunikologija, s aspekta metodologije medijskih istraživanja, s posebnom pažnjom pristupa evalvaciji (vrednovanju i analizi) medijskih sadržaja u cjelokupnom posredovanom informacijsko-komunikacijskom holističkom medijskom procesu. Sustavna medijska istraživanja nastoje da, metodama suvremenih komunikoloških istraživanja, što preciznije, predviđaju output učinka komunikacijskih poruka u medijskim javnostima. Poznata je Mannheinova metodologija (R.Bastide, 1: 315 - 316) koja nastoji pokazati da elementi poremećaja istine „po sebi“ također imaju svoju vrijednost. Nije moguće društvene stvari upoznati samo izvana; treba u njima sudjelovati da bi ih se razumjelo. (…) Polazeći od činjenice da je misao u biti skrivena djelatnost koja „je s više strana larvatus prodeo i igra s cogitom kao neka vrsta intimnog skrivača“, podcrtavajući tako neke Nietzscheove aforizme koji idu u istom smjeru, kao: „Za sve ono što čovjek pušta da postane vidljivo, može se pitati: što želi sakriti?“.

Ključne riječi

Komunikologija; medijska komunikacija; komunikacijska evalvacija, medijski sadržaji; retorika; komunikološke metode

Hrčak ID:

244806

URI

https://hrcak.srce.hr/244806

Datum izdavanja:

30.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.530 *