Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8
Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu
Ante Kolak
orcid.org/0000-0002-8336-0858
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Ivan Markić
orcid.org/0000-0003-0490-6160
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Ovaj rad usmjeren je na proučavanje prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela. Odnosi među vršnjacima izuzetno su važni u školskom razdoblju, a nedostatak ili trajne teškoće u prijateljskim odnosima mogu se reflektirati na uspjeh učenika, usvajanje nastavnih sadržaja, sliku učenika o sebi, socijalni status i socijalni uspjeh itd. Cilj empirijskog dijela rada je ispitati kvalitetu prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela u kategoriji ‘najbolji prijatelj’. Iz cilja istraživanja proizašla su tri istraživačka pitanja: Kakav je profil prijateljskih odnosa u kategoriji ‘najbolji prijatelj’? Kako izgleda hijerarhijska struktura dimenzija kvalitete prijateljstva u ponuđenim kategorijama? Koje karakteristike opisuju najboljeg prijatelja i idealnog prijatelja? Rezultati istraživanja utvrđuju dva profila: opći te profil blizine i roditeljske uključenosti. Utvrđivanje hijerarhijske strukture ukazalo je na važnost brige i priznanja (dječaci) te pouzdanosti i rješavanja problema (djevojčice). Vrh hijerarhijske ljestvice zauzimaju dimenzije priznanja i pouzdanosti. Kao najznačajnije karakteristike koje opisuju najboljeg prijatelja ističu se razgovor i zajedničko provođenje vremena, povjeravanje i pomoć, a u idealnom prijateljstvu izdvajaju se moralne vrijednosti prijatelja.
Ključne riječi
međuvršnjački odnosi; kvaliteta prijateljstva; razredni odjel; prijateljski profil
Hrčak ID:
247959
URI
Datum izdavanja:
16.12.2020.
Posjeta: 4.185 *