hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8

Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu

Ante Kolak ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Ivan Markić ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (382 KB) str. 105-128 preuzimanja: 378* citiraj
APA 6th Edition
Kolak, A. i Markić, I. (2020). Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu. Metodički ogledi, 27 (2), 105-128. https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8
MLA 8th Edition
Kolak, Ante i Ivan Markić. "Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu." Metodički ogledi, vol. 27, br. 2, 2020, str. 105-128. https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8. Citirano 02.12.2021.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante i Ivan Markić. "Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu." Metodički ogledi 27, br. 2 (2020): 105-128. https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8
Harvard
Kolak, A., i Markić, I. (2020). 'Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu', Metodički ogledi, 27(2), str. 105-128. https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8
Vancouver
Kolak A, Markić I. Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu. Metodički ogledi [Internet]. 2020 [pristupljeno 02.12.2021.];27(2):105-128. https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8
IEEE
A. Kolak i I. Markić, "Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu", Metodički ogledi, vol.27, br. 2, str. 105-128, 2020. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8

Sažetak
Ovaj rad usmjeren je na proučavanje prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela. Odnosi među vršnjacima izuzetno su važni u školskom razdoblju, a nedostatak ili trajne teškoće u prijateljskim odnosima mogu se reflektirati na uspjeh učenika, usvajanje nastavnih sadržaja, sliku učenika o sebi, socijalni status i socijalni uspjeh itd. Cilj empirijskog dijela rada je ispitati kvalitetu prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela u kategoriji ‘najbolji prijatelj’. Iz cilja istraživanja proizašla su tri istraživačka pitanja: Kakav je profil prijateljskih odnosa u kategoriji ‘najbolji prijatelj’? Kako izgleda hijerarhijska struktura dimenzija kvalitete prijateljstva u ponuđenim kategorijama? Koje karakteristike opisuju najboljeg prijatelja i idealnog prijatelja? Rezultati istraživanja utvrđuju dva profila: opći te profil blizine i roditeljske uključenosti. Utvrđivanje hijerarhijske strukture ukazalo je na važnost brige i priznanja (dječaci) te pouzdanosti i rješavanja problema (djevojčice). Vrh hijerarhijske ljestvice zauzimaju dimenzije priznanja i pouzdanosti. Kao najznačajnije karakteristike koje opisuju najboljeg prijatelja ističu se razgovor i zajedničko provođenje vremena, povjeravanje i pomoć, a u idealnom prijateljstvu izdvajaju se moralne vrijednosti prijatelja.

Ključne riječi
međuvršnjački odnosi; kvaliteta prijateljstva; razredni odjel; prijateljski profil

Hrčak ID: 247959

URI
https://hrcak.srce.hr/247959

[engleski]

Posjeta: 815 *