Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo.27.2.12
Ispitivanje interesa i zadovoljstva nastavom likovne umjetnosti kao poticaja za razvoj sposobnosti učenja ostalih nastavnih predmeta
Miroslav D. Drljača
orcid.org/0000-0002-5528-6355
; Filozofski fakultet, Univerzitet u Banjoj Luci, Bosna i Hercegovina
Siniša Opić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Milan Matijević
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku učenika trećih razreda strukovnih škola i gimnazija (N=605). Od uključenih učenika, gimnaziju je pohađalo njih 253, a srednje strukovne škole 352 učenika. Cilj istraživanja bio je ispitati neke specifičnosti u percepciji učenika srednjih škola o važnosti nastavnih predmeta iz područja likovnih umjetnosti. Napravljena je posebna analiza samo za dvije odabrane zavisne varijable: važnost nastavnih predmeta iz područja likovnih umjetnosti za razvoj pamćenja i sposobnosti za učenje ostalih nastavnih predmeta te interes i zadovoljstvo sudjelovanjem u likovnim aktivnostima. Rezultati pokazuju da ne postoji statistički značajna razlika između učenika gimnazija i strukovnih škola u procjeni sudjelovanja u aktivnostima nastave likovne umjetnosti te u procjeni važnosti likovnih aktivnosti za razvoj pamćenja i sposobnosti za učenje ostalih predmeta. Postoji statistički značajna spolna razlika u procjeni sudjelovanja u aktivnostima nastave likovne umjetnosti te u procjeni važnosti likovnih aktivnosti za razvoj pamćenja i sposobnosti za učenje ostalih predmeta. Može se zaključiti da ispitanici nisu bili u mogućnosti procijeniti koliko i u koju svrhu će im u daljnjem školovanju i budućem zanimanju koristiti kompetencije stečene u nastavi likovne umjetnosti.
Ključne riječi
gimnazija; strukovne škole; likovna kultura; nastava likovne umjetnosti; interes za likovne aktivnosti; zadovoljstvo nastavom likovne kulture
Hrčak ID:
247976
URI
Datum izdavanja:
16.12.2020.
Posjeta: 1.539 *