Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21857/9xn31co2ny
Srednje strukovno školstvo Bjelovarsko-bilogorske županije: povijesna retrospektiva, suvremeni problemi i izazovi
Vladimir Strugar
orcid.org/0000-0001-7214-4829
; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zavod za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovar, Bjelovar, Hrvatska
Sažetak
Predmet rasprave je srednje školstvo s posebnim osvrtom na srednje strukovno školstvo u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Prikazuje se povijesni razvoj srednjeg školstva te se u empirijskom dijelu prezentiraju rezultati istraživanja stanja i problema srednjeg školstva u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji na uzorku od 13 redovnih srednjih škola (kretanje broja učenika općenito i prema vrstama škola/zanimanja, opći školski uspjeh i odabir vrste škole, zastupljenost obrazovnih strukovnih programa prema pet školskih područja, interes učenika za pojedine obrazovne programe, usklađenost obrazovnih programa i strateških gospodarskih područja Bjelovarsko-bilogorske županije). Rezultati empirijskog istraživanja pokazuju tendenciju smanjivanja broja učenika, ali i smanjivanje interesa učenika za upis u 3-godišnje strukovne programe, utvrđen je značajan utjecaj općeg školskog uspjeha na odabir srednje škole. Ukazuje se na potrebu usklađivanja postojećih obrazovnih srednjoškolskih strukovnih programa s razvojem strateških gospodarskih područja. Usklađivanje obrazovnih programa s potrebama gospodarstva zamršen je obrazovno-gospodarski čvor. Njegovo rasplitanje nije niti lako niti jednostavno, ali se rješenje vjerojatno može tražiti u zakonitostima tržišnih odnosa, konceptu cjeloživotnog učenja i autonomiji srednjih škola koje su mjesto promjena na suvremenoj znanstveno-tehnološkoj paradigmi.
Ključne riječi
Bjelovarsko-bilogorska županija; gimnazija; gospodarstvo; opći školski uspjeh; srednja škola; strukovno školstvo; tržište rada
Hrčak ID:
249387
URI
Datum izdavanja:
15.11.2020.
Posjeta: 1.584 *