hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

SURADNIČKO UČENJE U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI

Ladislav Bognar ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (180 KB) str. 7-16 preuzimanja: 2.522* citiraj
APA 6th Edition
Bognar, L. (2006). SURADNIČKO UČENJE U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI. Život i škola, LII (15-16), 7-16. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25020
MLA 8th Edition
Bognar, Ladislav. "SURADNIČKO UČENJE U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI." Život i škola, vol. LII, br. 15-16, 2006, str. 7-16. https://hrcak.srce.hr/25020. Citirano 08.05.2021.
Chicago 17th Edition
Bognar, Ladislav. "SURADNIČKO UČENJE U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI." Život i škola LII, br. 15-16 (2006): 7-16. https://hrcak.srce.hr/25020
Harvard
Bognar, L. (2006). 'SURADNIČKO UČENJE U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI', Život i škola, LII(15-16), str. 7-16. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25020 (Datum pristupa: 08.05.2021.)
Vancouver
Bognar L. SURADNIČKO UČENJE U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI. Život i škola [Internet]. 2006 [pristupljeno 08.05.2021.];LII(15-16):7-16. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25020
IEEE
L. Bognar, "SURADNIČKO UČENJE U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI", Život i škola, vol.LII, br. 15-16, str. 7-16, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25020. [Citirano: 08.05.2021.]

Sažetak
Pojam suradničko učenje (cooperative learning) javio se najprije kod američkih autora kao odgovor na natjecateljsko učenje (competitive learning). Na to su utjecala istraživanja Lewina o kooperativnim i kompetitivnim odnosima u grupnoj dinamici. U evropskoj didaktici
već je od ranije bio afirmiran grupni oblik (pored frontalnog i individualnog) pa se taj termin prihvaća kao sinonim za grupni oblik dajući naglasak na kvalitetu odnosa koje taj oblik treba
njegovati.
U sveučilišnoj nastavi još uvijek postoje shvaćanja da ona mora biti predavačka i da to odražava njenu visoku znanstvenu razinu, pa se čak smatralo da didaktičke spoznaje vrijede samo za školske, a ne i fakultetske uvjete. Danas se te zablude prevladavaju i sve se više radi na napuštanju neproduktivne predavačke nastave. Ovo je posebno važno za fakultete koji spremaju za nastavnička zvanja jer na njima studenti moraju doživjeti suvremenu nastavu kako bi je mogli i sami izvoditi.
Na nastavi didaktike već godinama upravo to činimo i suradničko učenje predstavlja jedan od najvažnijih pristupa. Iz rezultata ispitivanja provedenoga sa 167 studenata vidljiv je pozitivan odnos studenata prema nastavi već nakon prvoga semestra. 80% studenata vrlo je zainteresirano za ovaj predmet, 19% još nema jasan stav, a 1% nije zainteresirano jer svoju budućnost ne vide u nastavničkom zvanju. Prevladava ugodna emocionalna klima jer 85% emocija koje se javljaju na nastavi po njihovim izjavama su ugodne emocije, a od 15% neugodnih 12% otpada na zabrinutost zbog problema koji ih čekaju u praksi. Studenti smatraju da se na takvoj nastavi više nauči nego li na klasičnim predavanjima, da se potiče kreativnost i pozitivni socijalni odnosi te razvija samopouzdanje i osjećaj kompetentnosti za buduće zvanje koje će obavljati. Suradničko učenje je jedan od mogućih putova osuvremenjivanja sveučilišne nastave.

Ključne riječi
suradnja; natjecanje; suradničko učenje; grupni oblik; efikasnost; socijalne kompetencije; razvoj samopouzdanja; sveučilišna nastava; nastava didaktike

Hrčak ID: 25020

URI
https://hrcak.srce.hr/25020

[engleski]

Posjeta: 4.244 *