Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ANALIZA PRAĆENJA IZOSTANAKA UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA S NASTAVE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U SPLITU

Zdenko Kosinac ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja Split, Hrvatska
Ivo Banović ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 211 Kb

str. 133-145

preuzimanja: 3.471

citiraj


Sažetak

Na uzorku od 1136 srednjoškolaca u Splitu, životne dobi od 15 do 19 godina ponuđeni su skalirani odgovori da bi se istražili stavovi i mišljenja prema vrlo aktualnom pitanju: «U kojoj mjeri učenici izostaju s nastave tjelesne i zdravstvene kulture». Dobiveni rezultati u ovom ispitivanju dozvoljavaju sljedeće zaključke.
Od navedenog uzorka oko 76% učenika participira redovne programe TZK-a, djelomično ih to čini oko 13%, dok 11% učenika potpuno je oslobođeno nastave TZK-a. S obzirom na spolnu pripadnost i stupanj obrazovanja, učenici srednjih škola podjednako
participiraju nastavu TZK-a, i podjednako se djelomično ili potpuno oslobađaju nje. S obzirom na izobrazbu struke, učenici se po tome značajno međusobno razlikuju.
Učenici u odnosu na učenice redovitije pohađaju satove TZK-a. Istovremeno oni su skloniji povremenom ili čestom izbjegavanju istih u čemu prednjače učenici druge godine (povremeno) i učenici treće godine (često). Evidentno je također da su gimnazijalci na njima najredovitiji, dok su učenici Tehničke škole najneredovitiji.
Dok učenice vrijeme tih izostanaka provode najčešće kod kuće, njihovi vršnjaci ga provode u gradu.
Rezultati testa potvrdili su gore očitovane razlike između analiziranih skupina, pa se može zaključiti: učenici s obzirom na redovito dolaženje na sate TZK-a značajno se međusobno razlikuju, baš kao što se i značajno međusobno razlikuju u provođenju vremena
izostanka s nastave TZK-a.

Ključne riječi

participacija; oslobađanje od nastave TZK-a; analiza razlika

Hrčak ID:

25131

URI

https://hrcak.srce.hr/25131

Datum izdavanja:

9.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.771 *