Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.46458/27121097.2020.26.9
POTENCIJAL MRAČNOG TURIZMA KAO TURISTIČKOG PROIZVODA DESTINACIJE
Ana Njegovan
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Lidija Bagarić
orcid.org/0000-0002-1203-0050
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Rastuća dimenzija suvremene turističke ponude u turističkom paketu postaju lokacije smrti, nesreće, tragedije i razna zlodjela jer pružaju potencijalno sadržajnija putovanja sa stajališta putnika. Sve više raste broj turista koji su u potrazi za diferenciranim, individualno krojenim i duhovno vrijednim turističkim proizvodima, a među njima se nalaze i proizvodi koji zadiru u pitanje života i smrti ili „oživljavaju“ kontroverzne dijelove prošlosti. Kao rezultat potražnje za takvim proizvodima, poprilično emotivna etiketa prišila se na ovu vrstu turizma pod nazivom „mračni turizam“, a koja je zaokupila javnost i akademsku zajednicu u kontinuiranom rastu potrebe za daljnjim istraživanjima. Međutim, usprkos pojačanom interesu, literatura je oskudna, a teorije prepune neodgovorenih pitanja i sumnji.
U ovom radu nastoji se, barem konceptualno, odrediti temeljne značajke mračnih proizvoda te karakteristike i percepciju mračne ponude kroz teoriju „nijansi“ lokacija i emocionalne težine koju potencijalna lokacija sadrži. Nadalje, ovo istraživanje rezultiralo je saznanjem kako mračni turistički proizvodi, različitih karakteristika i nijansi, mogu igrati veliku ulogu u unaprjeđenju turističke ponude destinacije.
U radu su analizirani stavovi o samom pojmu mračnog turizma i približilo se odgovoru na pitanje je li mračni turizam prihvatljiv turistički proizvod te koliki je njegov značaj za turističku destinaciju.
Ključne riječi
selektivni turizam; mračni turizam; nijanse mračnog; destinacijski proizvod;
Hrčak ID:
252125
URI
Datum izdavanja:
30.12.2020.
Posjeta: 1.917 *