Stručni rad
SAVJETODAVNI RAD ODGAJATELJA U UČENIČKOM DOMU
Jože Slana
; Đački dom Lizike Jančar, Maribor, Slovenija
Sažetak
Današnje vrijeme karakteriziraju brze promjene koje se odražavaju u obiteljima, u ulozi znanja, u ulozi škole i učitelja, kao i u ulozi odgajatelja u učeničkom domu. Uvjeti odrastanja i mogućnosti za ulazak u svijet odraslih promijenili su se, više je novih rizika i
nesigurnosti.
Unatoč promjenama neke se temeljne razvojne zadaće razdoblja djetinjstva nisu znatno promijenile. Mladež mora razviti svoj identitet i naći samostalni put u život. Važnu ulogu pri tome imaju škola i učenički domovi, koji za vrijeme školovanja mogu mladeži
ponuditi podršku u prelaženju raznih prepreka koje donosi odrastanje. Školska iskustva i iskustva života u učeničkom domu, bitno utječu na odnos učenika i odgajatelja, kao i vršnjaka, na njihove reakcije, prepoznavanje emocija, oblikovanje socijalnih odnosa, vrijednosti, prihvaćanja normi, oblikovanju identiteta. Učenici od odgajatelja očekuju pomoć, savjet kada se nađu pred problemima, konfliktima, odlukama.
Radi se o prihvaćanju koncepta po kojemu bi odgajatelja učenik zanimao kao osoba koju će savjetovati, pomagati joj pri rješavanju problema, uvijek poštujući osnovno polazište savjetodavnoga načela – savjet ponuditi onda kada ga učenik zatraži.
Savjetodavna uloga je zahtjevna, odgajatelji moraju za nju biti dobro osposobljeni.
Za takve zadatke mogu se osposobljavati na dodiplomskom studiju, a pogotovo trebaju pomoć kroz stručno usavršavanje kako bi dobili potrebne sposobnosti za učinkovito savjetovanje.
Ključne riječi
Hrčak ID:
25273
URI
Datum izdavanja:
10.5.2005.
Posjeta: 8.562 *