hrcak mascot   Srce   HID

Kratko priopćenje

Knjižnice Osječkog sveučilišta na Facebooku: zašto nam je lajkanje važno?

Vesna Zobundžija   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4384-2139 ; Građevinski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Elizabeta Dragun ; UHP Digital d.o.o.

Puni tekst: hrvatski, pdf (456 KB) str. 227-252 preuzimanja: 49* citiraj
APA 6th Edition
Zobundžija, V. i Dragun, E. (2020). Knjižnice Osječkog sveučilišta na Facebooku: zašto nam je lajkanje važno?. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63 (1-2), 227-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/252873
MLA 8th Edition
Zobundžija, Vesna i Elizabeta Dragun. "Knjižnice Osječkog sveučilišta na Facebooku: zašto nam je lajkanje važno?." Vjesnik bibliotekara Hrvatske, vol. 63, br. 1-2, 2020, str. 227-252. https://hrcak.srce.hr/252873. Citirano 27.07.2021.
Chicago 17th Edition
Zobundžija, Vesna i Elizabeta Dragun. "Knjižnice Osječkog sveučilišta na Facebooku: zašto nam je lajkanje važno?." Vjesnik bibliotekara Hrvatske 63, br. 1-2 (2020): 227-252. https://hrcak.srce.hr/252873
Harvard
Zobundžija, V., i Dragun, E. (2020). 'Knjižnice Osječkog sveučilišta na Facebooku: zašto nam je lajkanje važno?', Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63(1-2), str. 227-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/252873 (Datum pristupa: 27.07.2021.)
Vancouver
Zobundžija V, Dragun E. Knjižnice Osječkog sveučilišta na Facebooku: zašto nam je lajkanje važno?. Vjesnik bibliotekara Hrvatske [Internet]. 2020 [pristupljeno 27.07.2021.];63(1-2):227-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/252873
IEEE
V. Zobundžija i E. Dragun, "Knjižnice Osječkog sveučilišta na Facebooku: zašto nam je lajkanje važno?", Vjesnik bibliotekara Hrvatske, vol.63, br. 1-2, str. 227-252, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/252873. [Citirano: 27.07.2021.]

Sažetak
Svrha ovoga rada je istražiti prisutnost visokoškolskih knjižnica Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku na društvenoj mreži Facebook i analizirati njihovu aktivnost. Predstavljena je kvantitativna i kvalitativna analiza Facebook stranica sedam visokoškolskih knjižnica kako bi se utvrdilo koji su sadržaji na stranicama najpopularniji i koliko Facebook može pomoći knjižnicama u promoviranju aktivnosti i uspostavljanju bolje komunikacije s korisnicima.

Pristup/Metodologija. Pregledavanjem mrežnih stranica svih sastavnica Sveučilišta koje imaju odjel knjižnice, ustanovljeno je da 7 od 15 knjižnica imaju svoje Facebook stranice. Utvrđivanjem broja oznaka Sviđa mi se i broja pratitelja, utvrđena je i uspoređena popularnost stranica, a u sljedećem koraku promatrana je aktivnost knjižničara na Facebook stranicama prebrojavanjem objavljenih fotografija, video zapisa, događaja i bilješki. Podatci o objavama i reakcijama pratitelja detaljno su kvantitativno i kvalitativno analizirani za razdoblje od 1. 1. do 30. 4. 2020. Na kraju su istaknute i najpopularnije objave po pojedinim knjižnicama.

Rezultati. Analiza je pokazala da manje od polovine knjižnica Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ima svoju Facebook stranicu. Najviše oznaka Sviđa mi se i najveći broj pratitelja ima Facebook stranica Knjižnice Filozofskog fakulteta. Pretpostavku da na broj sviđanja i praćenja stranice utječu i ukupan broj studenata određenog fakulteta, datum kreiranja stranice te pripadaju li fakulteti društveno-humanističkim znanostima ili području znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM), nismo uspjeli dokazati. Popularnost Facebook stranica ipak najviše ovisi o vrsti i sadržaju objava, broju fotografija, video zapisa i događaja. Najbolji pokazatelj popularnosti je broj reakcija na objave, broj komentara i dijeljenja. Prema tim pokazateljima, potvrđeno je da je Facebook stranica Knjižnice Filozofskog fakulteta najpopularnija knjižnična Facebook stranica na Sveučilištu.

Originalnost/Vrijednost. Rad donosi dosad neobjavljene podatke o prisutnosti visokoškolskih knjižnica osječkog sveučilišta na društvenoj mreži Facebook, kvantitativne i kvalitativne podatke o njihovoj aktivnosti i prihvaćenosti objava od strane korisnika. Detaljna sadržajna analiza objava može poslužiti kao putokaz knjižnicama prilikom strateškog planiranja i identificiranja potreba svojih korisnika, u prvom redu studenata.

Ključne riječi
Facebook; opcija sviđanja (like); Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku; visokoškolske knjižnice

Hrčak ID: 252873

URI
https://hrcak.srce.hr/252873

Posjeta: 112 *