Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Doktorski studij informacijskih i komunikacijskih znanosti na Sveučilištu u Zagrebu - konceptualne, strukturne i organizacijske odrednice

Jadranka Lasić-Lazić ; Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sonja Špiranec ; Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 260 Kb

str. 617-633

preuzimanja: 594

citiraj


Sažetak

Cilj. Cilj je ovog rada prikazati konceptualne i strukturne odrednice doktorskoga studija informacijskih i komunikacijskih znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Budući da je analiza doktorskog obrazovanja neodvojiva od promišljanja o znanstveno-istraživačkom identitetu i profiliranosti znanstvenog polja, rad će pokušati odgovoriti na pitanje o teorijskim postavkama i dvojbama koje su formirale konceptualna polazišta današnjega reformiranog doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih znanosti, te na koji način su strategije i europske znanstvene politike definirale njegovu organizaciju

Pristup/metodologija. Polazeći od konstatacije o nedostatku sistematskog uvida u literaturi o doktorskom obrazovanju u polju informacijskim znanostima, u radu se primjenom kvalitativnog pristupa analize literature koja problematizira teorijski profil polja informacijske i komunikacijske znanosti i ispitivanja smjernica doktorske izobrazbe u EU, predočuju problemi i rješenja u restrukturiranju doktorskog obrazovanja u ovome polju.

Rezultati. U radu se daje sustavni pregled konceptualnih i strukturnih odrednica doktorskog studija informacijske i komunikacijske znanosti u Zagrebu i pritom argumentira da su reformska nastojanja neodvojiva od promišljanja o teorijskim opsegu i znanstvenom profilu polja, da se u strukturiranju programa moraju pronaći rješenja za intelektualnu i teorijsku disperziju u informacijskim znanostima te da EU smjernice o doktorskom obrazovanju uvjetuju modularne pristupe u oblikovanju programa.

Originalnost/vrijednost. Rad popunjava relativnu prazninu u postojećoj literaturi o (re)modeliranju doktorskog obrazovanja u informacijskim znanostima, i pritom polazi od teorijskih dvojbi u ovome polju te EU smjernicama za strukturiranje doktorskih programa.

Ključne riječi

doktorski studij; informacijske i komunikacijske znanosti; program doktorskoga studija; načela doktorskoga obrazovanja; program doktorskog studija; teorijski okviri

Hrčak ID:

252934

URI

https://hrcak.srce.hr/252934

Datum izdavanja:

29.1.2021.

Posjeta: 1.281 *