Socijalna psihijatrija, Vol. 48 No. 4, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.24869/spsih.2020.367
Edukacijske potrebe i motivacijski čimbenici kod studenata sestrinstva: kvalitativna studija među slovenskim i hrvatskim nastavnicima preddiplomske nastave sestrinstva
Jurica Veronek
orcid.org/0000-0002-6312-9384
; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Varaždin, Hrvatska
Ivana Živoder
orcid.org/0000-0001-8599-3555
; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Varaždin, Hrvatska
Damir Poljak
; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Varaždin, Hrvatska
Marija Božičević
; Klinički bolnički centar Zagreb, Klinika za psihijatriju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Ciljevi: Istražiti gledišta nastavnika na preddiplomskim studijima sestrinstva, koji su povezani s edukacijskim potrebama i motivacijskim čimbenicima kod studenata sestrinstva. Pozadina: Populacija koja ubrzano stari je značajan socioekonomski teret i zahtijeva, između ostalog, ulaganje ljudskih resursa, između ostalog. Povrat ovih ulaganja, u smislu kvalitete pružene skrbi, dokazano je povezan s edukativnim sadržajem i motivacijskim čimbenicima kod studenata sestrinstva. Međutim, potrebno je istražiti gledišta nastavnika sestrinstva s obzirom na kurikularne potrebe i motivacijske faktore studenata. Dizajn: Kvalitativna studija analize sadržaja polustrukturiranih intervjua. Metode: Pet nastavnika gerontologije (tri iz Slovenije, dva iz Hrvatske), predstojnici katedri, iz pet visokoškolskih institucija, intervjuirani su za vrijeme školske godine 2017./2018. i intervjui su transkribirani. Rezultati: Intervjuima je identificirano pet tema: i) prijedlozi za kurikularnu promjenu; ii) prijedlozi za radno iskustvo sa starijim osobama; iii) prijedlozi intervencija kako bi se ojačala motivacija za rad sa starijim osobama; iv) učinci stavova studenata na starenje i starije osobe; v) emocionalni odgovor studenata na starenje. U svakoj od tema identificirano je nekoliko (4-6) glavnih kategorija. Zaključak: Gledišta nastavnika na svih pet institucija nisu se značajno razlikovala: prepoznaju moguće emocionalne odgovore studenata prema starenju kao načelno negativan stav, ravnodušnost i strah, ali ne nude rješenja za promjenu emocionalne reakcije. Čini se da nastavnici negiraju povezanost između edukacije, stavova i ponašanja. Važnost za kliničku praksu: Kako nastavnici sestrinstva imaju ključnu ulogu u usmjeravanju stavova i znanja budućih profesionalaca gerontološke skrbi prema starenju i starijoj dobi, rezultati ovog ispitivanja su važni za kliničku praksu, jer se svijet suočava s dramatičnom demografskom promjenom.
Ključne riječi
Edukacija; Gerontologija; Motivacija; Skrb
Hrčak ID:
255710
URI
Datum izdavanja:
14.4.2021.
Posjeta: 1.533 *