Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.24141/1/7/2/7

Mišljenje studenata i prvostupnika fizioterapije o teorijskoj i praktičnoj nastavi

Dora Jurički ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Olivera Petrak ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Snježana Schuster ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 396 Kb

str. 167-179

preuzimanja: 985

citiraj


Sažetak

Uvod: „Fizioterapeut mora posjedovati određena znanjai vještine…“ Ova fraza odnosi se na stručne kompetencije potrebne za adekvatnu fizioterapijsku procjenu pacijenta, na postavljanje ciljane dijagnoze na temelju procjene te na provođenje fizioterapijske intervencije. Naglašava da je u obrazovanju učenje teorije jednako važno kao i svladavanje praktičnog dijela profesije.

Cilj rada: Utvrditi koliko studenti tijekom obrazovanja smatraju zadovoljavajućima i usklađenima teorijske i vježbovne sadržaje iz struke te postoji li značajna razlika u mišljenju studenata treće godine u odnosu apsolvente i prvostupnike fizioterapije.

Metode: Istraživanje je provedeno sa studentima i prvostupnicima fizioterapije Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu (ZVU) 2019. godine. Sudjelovalo je 88 ispitanika, podijeljenih u dvije skupine. Prvu skupinu činili su apsolventi i studenti sa završenim preddiplomskim studijem, a drugu skupinu studenti treće godine redovnog studija fizioterapije. U trenutku ispunjavanja ankete studenti druge skupine odrađivali su kliničku nastavu.

Rezultati: Ispitanici smatraju kako bi na praktična znanja trebalo staviti veći naglasak te da postoji neusklađenost znanja koje dobivaju u edukaciji i praktičnog rada s kojim se susreću na radilištima. Mišljenja su kako bi bilo kvalitetnije da praksa iz određenog predmeta slijedi neposredno nakon teorijskog upoznavanja s predmetom te im je važan individualni angažman svakog studenta. Prva skupina u većoj mjeri smatra da im je potrebno dodatno usavršavanje osnovnih praktičnih vještina, kao i da je nužno usklađivanje znanja nastavnika i mentora.

Zaključak: Rezultati ovog istraživanja pokazuju da je povećana potreba za unaprjeđenjem aktualnih teorijskih i praktičnih znanja u cilju napredne fizioterapijske prakse uz otvaranje mogućnosti jedinstvenog kurikuluma za obrazovanje budućih prvostupnika fizioterapije u Hrvatskoj. Zlatni standard u edukaciji budućih fizioterapeuta postiže se, uz poboljšanje kvalitete edukacije studenata i edukacijom predavača i mentora.

Ključne riječi

fizioterapija; teorija; praksa; studenti; kurikulum

Hrčak ID:

256374

URI

https://hrcak.srce.hr/256374

Datum izdavanja:

23.4.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.063 *