Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46640/imr.10.18.7

Hipermedijska sfera i virtualne učionice

Fahira Fejzić-Čengić orcid id orcid.org/0000-0002-6915-5882 ; Fakultet političkih nauka, Sveučilište u Sarajevu
Halima Sofradžija orcid id orcid.org/0009-0008-7285-1791 ; Fakultet političkih nauka, Odsjek sociologije, Sveučilište u Sarajevu


Puni tekst: hrvatski pdf 649 Kb

str. 2871-2882

preuzimanja: 399

citiraj


Sažetak

U hipermedijskom društvu najprepoznatljiviji medij je - tehnologija. Nove tehnologije i nepovratna digitalizacija društva dovode do sve veće posredovanosti unutar svih društvenih odnosa. U kulturi stvarne virtualnosti upravo je tehnologija omogućila postojanje virtualnih učionica (ili učionica bez zidova kako primjećuje Giddens), isposredovanost u prijenosu znanja tehnologijom, digitalne platforme kao mjesto susretanja, napokon, i postojanje elektronskih univerziteta. Inovativne tehnologije već su uvelike utjecale i na obrazovne procese, što govori o jednom drugačijem iskušavanju prijenosa znanja i samog obrazovanja. Obrazovanje je djelovanje, proces i rezultat; pa se postavlja pitanje koje promjene unose nove tehnologije koje odnose neposrednost, u situaciji kada je online komunikacija, posredovana komunikacija - jedina komunikacija. Prve konture ovoga teksta i poticaj za promisljanje dao je esej Giorgija Agambena Rekvijem za studente (2020) koji se pojavio u jeku pandemije, opominjući tekst koji ukazuje na neke nove procese ne samo u obrazovanju, nego u ukupnom društvu našeg doba.

Ključne riječi

tehnologija; hipermedijsko društvo; mediji; obrazovanje; znanje; virtualne učionice

Hrčak ID:

257925

URI

https://hrcak.srce.hr/257925

Datum izdavanja:

26.5.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.442 *