Acta turistica, Vol. 33 No. 1, 2021.
Pregledni rad
https://doi.org/10.22598/at/2021.33.1.39
UTJECAJ VIZUALNIH PODRAŽAJA NA EMOCIJE U KREIRANJU KULTURNO-TURISTIČKIH DOŽIVLJAJA
Daniela Angelina Jelinčić
orcid.org/0000-0001-9140-8498
; Institute for Development and International Relations IRMO, Zagreb, Croatia
Marta Šveb
; Institute for Development and International Relations IRMO, Zagreb, Croatia
Sažetak
Ovaj pregledni rad u potrazi je za odnosom između vizualnih podražaja i emocija u kontekstu kulturnog turizma. Svrha mu je otkriti utjecaj vizualnih podražaja na emocionalno uzbuđenje (kulturnih) turista, a što se može primijeniti u kreiranju doživljaja. Rad se fokusira na dva mehanizma izazivanja emocija: psihološke čimbenike i umjetničke vizualne podražaje. Na početku rada analiziraju se teorije različitih afektivnih stanja u kontekstu turizma. Zatim se ispituje povezanost umjetničkih vizualnih podražaja (boja, oblik, simetrija, apstrakcija, složenost itd.) i emocionalnog uzbuđenja kulturnih turista. Posebna je pozornost posvećena boji koja se analizira pregledom različitih studija primjenom transdisciplinarnog pristupa s ciljem sistematizacije postojećeg znanja. Iako istraživanje nije donijelo zaključke o jasno definiranim odnosima između vizualnih podražaja i specifičnih emocija, primjena općenitih nalaza može pružiti veće razumijevanje mehanizama izazivanja emocija vizualnim podražajima i potaknuti daljnja istraživanja. Osim turizma, nalazi su primjenjivi i u drugim područjima.
Ključne riječi
vizualni podražaji; kreiranje doživljaja; boja; emocije; kulturni turizam
Hrčak ID:
259272
URI
Datum izdavanja:
23.6.2021.
Posjeta: 4.466 *