Željeznice 21, Vol. 19 No. 3, 2020.
Stručni rad
NOVA DIONICA PRUGE M202: MORAVICE – ŠKRLJEVO
Sažetak
U posljednjih nekoliko godina, osobito nakon ulaska Hrvatske u Europsku
uniju, intenzivirao se rad na modernizaciji željezničkih pruga, pa
tako i na pruzi M202 Zagreb Glavni kolodvor – Karlovac – Rijeka, na kojoj
su provedene znatne aktivnosti. Dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac je
pred izvedbom, dionica od Karlovca do Oštarija je u postupku istraživanja
i sve upućuje na to da će biti odabrana varijanta s novom dvokolosiječnom
prugom Karlovac – Belaj – Skradnik uz zadržavanje postojeće pruge kroz
Karlovac te izgradnjom spoja na kolodvor Oštarije i postojeću prugu u zoni
Skradnika. Počela je i izrada studijske dokumentacije za modernizaciju
pruge na dionici Oštarije – Škrljevo. Na tragu rekonstrukcije postojeće
pruge javila se ideja o gradnji nove pružne dionice od kolodvora Moravice
do kolodvora Škrljevo. Predložena je nova dvokolosiječna pruga duljine
oko 40 km, koja će uglavnom biti u tunelima ukupne duljine 35,7 km. U
radu je dan i kratki osvrt na mogućnost izgradnje druge pružne dionice
Ogulin – Moravice, duljine oko 25 km, koja bi također bila osposobljena
za brzinu od 160 km/h.
Ključne riječi
studija; nizinska pruga; varijantna rješenja; nova trasa; modernizacija; povećanje brzine
Hrčak ID:
259506
URI
Datum izdavanja:
8.9.2020.
Posjeta: 2.867 *