Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/ljsr.v28i1.378

PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS-2 UPITNIKA

Ina Reić Ercegovac orcid id orcid.org/0000-0003-4228-6054 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska
Toni Maglica ; Odsjek za rani i predškolski odgoj, Filozofski fakultet , Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska
Maja Ljubetić ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 584 Kb

str. 97-124

preuzimanja: 207

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada bio je provjeriti strukturu hrvatskog prijevoda BERS-2 upitnika na uzorku srednjih adolescenata, istražiti njegovu konvergentnu valjanost te provjeriti rodne razlike u ponašajnim i socio-emocionalnim kompetencijama adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 849 sudionika (56% adolescentica). Primijenjeni su Upitnik općih podataka, hrvatska inačica BERS-2 upitnika, Upitnik emocionalne kompetentnosti te Upitnik zadovoljstva obitelji. Provedene faktorske analize pokazale su kako izvorna pet-faktorska struktura BERS-2 upitnika ne odgovara podacima pa je kao optimalno rješenje predložena četverofaktorska struktura sa smanjenim brojem čestica u odnosu na izvornik. Tako formirani rezultati, za četiri skupine kompetencija, pokazali su zadovoljavajuća psihometrijska obilježja. Značajna povezanost između rezultata ostvarenih na BERS-2 upitniku te školskog uspjeha, zadovoljstva obitelji i emocionalnih kompetencija upućuje na konvergentnu valjanost hrvatskog prijevoda BERS-2 upitnika. Djevojke su, u odnosu na mladiće, ostvarile značajno više rezultate na mjerama školskog funkcioniranja i interpersonalnih snaga, dok su intrapersonalne snage te uključenost u obitelj djevojke i mladići procijenili sličnima. Rezultati su raspravljeni u kontekstu podataka o izvornoj inačici BERS-2 upitnika, podataka o provjerama njegovih obilježja u drugim istraživanjima te s obzirom na postojeće spoznaje o ponašajnim i socio-emocionalnim kompetencijama adolescenata. Ograničenja provedenog istraživanja, kao i potreba daljnje provjere konstruktne valjanosti upitnika BERS-2, iznesena su u zaključnom dijelu.

Ključne riječi

adolescenti, BERS-2 upitnik, socio-emocionalne kompetencije

Hrčak ID:

261096

URI

https://hrcak.srce.hr/261096

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 494 *