Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 1(11), 2006.
Izvorni znanstveni članak
KONFLUENTNO UČENJE I/ILI PODUČAVANJE
Mujo slatina
; Filozofski fakultet, Univerzitet u Sarajevu
Sažetak
Polazeći od teze da je čovjek biće koje uči, u radu se analiziraju najvažnije karakteristike konfluentnog učenja/podučavanja. Učenje koje omogućuje djetetu da se dijelom potvrñuje a dijelom razvija
u svim svojim odnosima sa svijetom – u gledanju, slušanju, mirisanju, kušanju, saznavanju, osjećanju, mišljenju, htijenju, voljenju itd. autor naziva konfluentnim učenjem. Dakle, nije riječ samo o emocionalnom učenju, učenju koje spaja samo afekt sa sadržajem, nego o učenju kojim se razvija bogatstvo subjektivne
ljudske osjetilnosti. U konfluentnom učenju učenici ne propituju i neistražuju samo svoja osjećanja, iako od njih počinju, nego sve svoje ljudske individualne životne snage. Ovim učenjem istodbno se razvijaju fizička osjetila (biološko oko u socijalno oko) i duhovna, praktična osjetila (htijenje, ljubav, mašta, radoznalost itd.). Konfluentno učenje krakteriziraju spontane, izazovne, zagonetne i istraživačke aktivnosti učenja. To su aktivnosti koje doprinose ličnom oslobañanju i razvoju, aktivnosti koje omogućuju samoizražavanje i
samopotvrñivanje ličnosti učenika.
Ključne riječi
»ugrađeni naučitelj« (innate schoolmarm); prvotni »pedagoški odnos«; »rasutost učenja«; bazično konfluentno učenje; stupnjevi konfluencije, samousmjeravajuće učenje; Ja-angažirano učenje; obrazovno dobro
Hrčak ID:
26159
URI
Datum izdavanja:
15.6.2006.
Posjeta: 9.076 *