Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 1(11), 2006.
Prethodno priopćenje
UČENIČKA PUTOVANJA U SLOBODNOM VREMENU
Stjepan Jagić
; Odjel za pedagogiju, sveučilište u Zadru
Sažetak
U članku se raspravlja o značaju učeničkih putovanja za rad suvremene škole. Programi školskih izleta i ekskurzija imaju nezamjenjivu ulogu i mjesto u sustavu izvanškolskih odgojno-obrazovnih aktivnosti, jer osim odmora, rekreacije, relaksacije i zabave, predstavljaju mogućnost zadovoljenja želja i potreba čovjeka za upoznavanjem, informiranjem i stjecanjem znanja o drugim ljudima, društvenim zajednicama, kulturama i sredinama, za
uspostavljanje kontakata, dijaloga i suradnje na ravnopravnoj osnovi i za unapreñivanje meñusobnog razumijevanja i zajedništva. Putovanjima se, prije svega, stječe neposredno osobno iskustvo, tj. provjeravaju i primjenjuju informacije i znanja dobivena u školi.
Turistička situacija je sustav meñusobnih susreta, kontakata izmeñu turista i elemenata prirode, društvene i kulturne okoline, za vrijeme turističkog putovanja i boravka. Susreti s prirodom, drugim ljudima, kulturno-povijesnom baštinom pružaju veliku mogućnost za svekoliki
razvoj pojedinca. Odgojno-obrazovne ustanove trebaju promicati programe na načelu Putuj da bi učio - uči da bi putovao.
Ključne riječi
funkcionalni odgoj i obrazovanje; slobodno vrijeme; turizam; učenička putovanja
Hrčak ID:
26197
URI
Datum izdavanja:
15.6.2006.
Posjeta: 4.854 *