Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.70.1.4

Obrada vokativnih obilježja u suvremenim udžbenicima i školskim gramatikama hrvatskoga jezika

Petra Božanić orcid id orcid.org/0000-0002-7132-5940 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 381 Kb

str. 95-119

preuzimanja: 359

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada na korpusu aktualnih udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu i srednju školu, odabranih prema Konačnom rezultatu odabira udžbenika iz „Kataloga odobrenih udžbenika u školskoj godini 2020./2021. – osnovne škole“ i Konačnom rezultatu odabira udžbenika iz „Kataloga odobrenih udžbenika u školskoj godini 2020./2021. – srednje škole“, te četirima suvremenim školskim gramatikama hrvatskoga jezika autora Silića i Pranjkovića (2007), Težaka i Babića (2016), Ham (2017) te Hudeček i Mihaljević (2019), analizirati obradu vokativa i kategorije vokativnosti u okviru nastavnoga predmeta Hrvatski jezik s obzirom na vokativna fonetska, fonološka, morfološka, sintaktička, pravopisna i pragmatičko-semantička obilježja. Rezultati istraživanja upućuju na predstavljanje vokativa kao padeža u kontekstu formalno-gramatičkoga pristupa s isticanjem njegovih oblikotvornih obilježja i sintaktičke autonomije, a komunikacijske vokativne funkcije u okviru funkcionalne jezikoslovne paradigme gotovo su posve zanemarene.

Ključne riječi

hrvatski jezik u nastavi, padeži, vokativ

Hrčak ID:

263040

URI

https://hrcak.srce.hr/263040

Datum izdavanja:

28.9.2021.

Posjeta: 1.030 *