Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32676/n.7.1.1

Mikroekonomska analiza utjecaja emocija liječnika i pacijenata na ishode zdravstvene zaštite

Ilko Vrankić


Puni tekst: hrvatski pdf 894 Kb

str. 1-17

preuzimanja: 414

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada je istražiti kako emocije koje doživljavaju liječnici i pacijenti u međusobnoj interakciji
dugoročno utječu na promjene njihovog ponašanja i ishode zdravstvene zaštite. Liječnici i pacijenti uče
iz prethodnih iskustava i njihovo ponašanje evoluira tako da učestalije izabiru strategije kojima ostvaruju
veću očekivanu psihološku korisnost od prosječne. U analizi ovog problema koji se promatra iz dinamičke
perspektive koriste se složeni matematički alati evolucijske teorije igara i replikatorne dinamike koji
uključuju detaljno istraživanje ponašanja sustava diferencijalnih jednadžbi. Znanstveni doprinos ovog
rada očituje se u analizi različitih scenarija utjecaja frustracija, žaljenja i krivnje na dugoročno ponašanje
liječnika i pacijenata i pokazuje kako ponašanje sustava značajno ovisi o opsegu i snazi emocija koje liječnik
i pacijent doživljavaju. Na taj način se omogućava nalaženje mjera kojima bi se zdravstveni sustav pokrenuo
u smjeru društveno poželjnog stanja populacije liječnika koji žele liječiti pacijente i populacije pacijenata
koji vjeruju liječnicima čime se ostvaruje i praktična vrijednost ovog rada. S obzirom da širi skup emocija
koje doživljavaju liječnik i pacijent u međusobnoj interakciji značajno utječe na moguće ponašanje sustava
izvedene rezultate u ovom radu valja sagledati kritički.

Ključne riječi

očekivana psihološka korisnost, evolucijska teorija igara, replikatorna dinamika, anticipirane emocije, ishodi zdravstvene zaštite

Hrčak ID:

267083

URI

https://hrcak.srce.hr/267083

Datum izdavanja:

13.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.113 *