hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

OBRAZOVANJE POTROŠAČA

Alen Tafra

Puni tekst: hrvatski, pdf (115 KB) str. 51-67 preuzimanja: 1.012* citiraj
APA 6th Edition
Tafra, A. (2004). OBRAZOVANJE POTROŠAČA. Metodički ogledi, 11 (2), 51-67. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/2673
MLA 8th Edition
Tafra, Alen. "OBRAZOVANJE POTROŠAČA." Metodički ogledi, vol. 11, br. 2, 2004, str. 51-67. https://hrcak.srce.hr/2673. Citirano 15.08.2020.
Chicago 17th Edition
Tafra, Alen. "OBRAZOVANJE POTROŠAČA." Metodički ogledi 11, br. 2 (2004): 51-67. https://hrcak.srce.hr/2673
Harvard
Tafra, A. (2004). 'OBRAZOVANJE POTROŠAČA', Metodički ogledi, 11(2), str. 51-67. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/2673 (Datum pristupa: 15.08.2020.)
Vancouver
Tafra A. OBRAZOVANJE POTROŠAČA. Metodički ogledi [Internet]. 2004 [pristupljeno 15.08.2020.];11(2):51-67. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/2673
IEEE
A. Tafra, "OBRAZOVANJE POTROŠAČA", Metodički ogledi, vol.11, br. 2, str. 51-67, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/2673. [Citirano: 15.08.2020.]

Sažetak
Širenje obveznoga općeg obrazovanja ubraja se među najvažnije demokratske promjene. Utoliko je promišljanje aktualne krize školstva potrebno smjestiti u širi kontekst duhovne situacije koja nastupa prije dva stoljeća. Kritika općega obrazovanja od svojih početaka vezana je tako uz kritiku fenomena sekularizacije, individualizma, egalitarizma, masovne kulture i medija (Nietzsche, Eliot, Hamsun, Spengler, Heidegger, Jaspers, Toynbee itd.). Druga individualistička revolucija kao druga faza potrošačkog društva (Lipovetsky) ukazuje na suvremenu iscrpljenost i revolucionarnih alternativa. No, liberalna kulturna paradigma potrošačke zadruge kao proizvodnje potrošača (Bauman) ipak ne ulijeva dovoljno povjerenja u sposobnost zapadnih društava da uopće proizvode pojedince koji su nužni za njihovo perpetuiranje. Naime, konzumistički i konformistički karakter kulture mladih čini cool pedagoška nastojanja sumnjivim (Nietzsche, Eliot, Hamsun, Spengler, Heidegger, Jaspers, Toynbee itd.). Nova vizualna kultura i novi izvori informacija mogu proizvesti i nove vidove mladenačke zabave, kao i staroga aleksandrizma. Nastojanje oko interdisciplinarne znanosti o odgoju mora se stoga suočiti sa svojom dugačkom sjenom: kritikom ukupnoga senzualističkog (Sorokin) sociokulturnog sustava. Relevantan je to uvjet i svake optimistične odgojno-obrazovne prospektive, koju ovo područje nužno zahtjeva.

Ključne riječi
Aleksandrizam; kritika obrazovanja; obrazovni pesimizam

Hrčak ID: 2673

URI
https://hrcak.srce.hr/2673

[engleski]

Posjeta: 1.571 *