Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22210/strjez/50-2/4
Suvremeni informacijski i komunikacijski alati u provođenju nastave stranoga jezika na daljinu
Tanja Đurić
; Osnovna škola Gračani, Zagreb
Sažetak
Odgojno-obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj u zadnjih je deset godina na značajnoj digitalnoj prekretnici. Projekti poput CARNET-ova projekta Škole 2.0. i reforma u odgojno-obrazovnom sustavu Škola za život začetnici su te prekretnice. Najznačajnija promjena zahvatila je školsku godinu 2019./2020. zbog pandemije koronavirusa i takozvanoga lockdowna, tj. potpunoga prekida aktivnosti, a promjena uključuje školu na daljinu. Pokretanje škole na daljinu navelo je odgojno-obrazovne djelatnike i učenike na aktivno sudjelovanje u izradi i uporabi digitalnih nastavnih sadržaja, a korištenje suvremenih informacijskih alata postalo je neizbježno u nastavnome procesu. Cilj je rada dati kratki pregled suvremenih informacijskih alata korištenih u nastavi na daljinu te istražiti koji su od njih najčešće korišteni u nastavi stranih jezika na daljinu u osnovnoj školi. Cilj je i istražiti stavove nastavnika stranih jezika u osnovnim školama o ostvarenosti ishoda učenja i jezičnih vještina pomoću suvremenih informacijskih alata u nastavi stranoga jezika te koje su prednosti, a koji nedostaci s kojima su se nastavnici suočili za vrijeme nastave na daljinu. Metodologija istraživanja uključuje upitnik od 14 pitanja na koja su odgovorila 58 ispitanika, a rezultati su obrađeni kombinacijom kvalitativne i kvantitativne analize. Rezultati ukazuju na uspješnost provedbe nastave stranih jezika na daljinu u danim okolnostima te raznovrsnost suvremenih informacijskih alata korištenih u nastavi na daljinu. Rezultati također ukazuju i na određene nedostatke nastave na daljinu te preporuke za unaprjeđenje nastave na daljinu.
Ključne riječi
suvremeni informacijski alati, strani jezici, osnovna škola, nastava na daljinu
Hrčak ID:
270394
URI
Datum izdavanja:
16.12.2021.
Posjeta: 3.232 *