hrcak mascot   Srce   HID

Časopis za suvremenu povijest, Vol.40 No.1 Lipanj 2008.

Izvorni znanstveni članak

Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva

Davor Pauković ; Centar za politološka istraživanja, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (164 KB) str. 13-30 preuzimanja: 1.401* citiraj
APA 6th Edition
Pauković, D. (2008). Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva. Časopis za suvremenu povijest, 40 (1), 13-30. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/27102
MLA 8th Edition
Pauković, Davor. "Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva." Časopis za suvremenu povijest, vol. 40, br. 1, 2008, str. 13-30. https://hrcak.srce.hr/27102. Citirano 16.11.2018.
Chicago 17th Edition
Pauković, Davor. "Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva." Časopis za suvremenu povijest 40, br. 1 (2008): 13-30. https://hrcak.srce.hr/27102
Harvard
Pauković, D. (2008). 'Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva', Časopis za suvremenu povijest, 40(1), str. 13-30. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/27102 (Datum pristupa: 16.11.2018.)
Vancouver
Pauković D. Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva. Časopis za suvremenu povijest [Internet]. 2008 [pristupljeno 16.11.2018.];40(1):13-30. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/27102
IEEE
D. Pauković, "Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva", Časopis za suvremenu povijest, vol.40, br. 1, str. 13-30, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/27102. [Citirano: 16.11.2018.]

Sažetak
Autor prikazuje osnovne elemente strategije hrvatskog i srpskog novinskog diskursa u predizbornoj kampanji u Hrvatskoj. Kriza federacije i narušeni međunacionalni odnosi utjecali su na širenje mržnje u predizbornoj kampanji. Od hrvatskih novina u analizi su korišteni Vjesnik, Večernji list, Danas i Start, a od srpskih Politika, Duga, NIN i Intervju. U radu se prikazuje liberalizacija i otvaranje tranzicijskog procesa prihvaćanjem stranačkog pluralizma i osnivanjem političkih stranaka. Analizirana su i dva slučaja. Prvi je
skup na Petrovoj gori 4. ožujka 1990., koji je hrvatsko novinstvo povezalo sa širenjem „antibirokratske revolucije“, a srpsko ga je prikazalo kao odgovor na jačanje hrvatskog nacionalizma. Drugi slučaj je „atentat“ na predsjednika HDZ-a F. Tuđmana 18. ožujka
1990., koji je u hrvatskom novinstvu interpretiran kao napad na demokratski proces, a u srpskom kao očekivani odgovor isprovociranoga srpskog stanovništva.

Ključne riječi
predizborna kampanja; izbori u Hrvatskoj 1990.; hrvatski novinski diskurs; srpski novinski diskurs

Hrčak ID: 27102

URI
https://hrcak.srce.hr/27102

[engleski]

Posjeta: 2.235 *