Stručni rad
Percepcija učenika o nedostatnoj zdravstvenoj njezi
Dubravka Trgovec
; Škola za medicinske sestre Vinogradska
Sažetak
Medicinske sestre svojim znanjem i kompetencijama, pružaju profesionalni model učenicima tijekom izvođenja nastave i vježbi u kliničkom okruženju. Kroz svoj rad imaju utjecaj na razvijanje primjerenih osobina učenika, usvajanje etičkih normi kao i prepoznavanje i zadovoljavanje potreba bolesnika. Zdravstvena njega koju provode medicinske sestre bitni je element cjelokupnog sustava zdravstvene zaštite. S time u vezi, mogućnost nedostatne zdravstvene njege, koja podrazumijeva, dio njege ili njegu u cijelosti koja nije izvršena ili je izostavljena, uvelike utječe na percepciju kvalitete zdravstvenog sustava od strane korisnika zdravstvenih usluga. Najčešći uzroci nedostatne zdravstvene njege prepoznati su u nedostatku osoblja i nedostatku vremena. Kako takova situacija utječe na osposobljavanje mladog kadra za uspješan rad na radnom mjestu medicinske sestre, te koje su moguće posljedice, prikazati će se u analizi ankete koja izražava osobna iskustva učenika, a provedena je u završnim razredima srednje medicinske škole. Na pitanje, smatraju li da mogućnost nedostatne ili neizvršene zdravstvene njege kod bolesnika, od strane zdravstvenih djelatnika, utječe na njihovo izvođenje vježbi u bolnici, 84% učenika je odgovorilo potvrdno. Kao moguće posljedice navode, pogrešno usmjeravanje učenika za budućnost, usvajanje nepoželjnog ponašanja, prilagođavanje situaciji ili improvizacija te izbjegavanje odgovornosti. S obzirom na takova saznanja, potrebno je tijekom vježbi, koje se izvode često u pedagoški neprimjerenim uvjetima, organizirati vrijeme za analizu i raspravu, koja će poticati učenike na kritičko promišljanje. Učenje u kliničkom okruženju i na najosjetljivijem mediju, kao što je bolesnik, zahtijeva razumijevanje svih zdravstvenih djelatnika, davanje pozitivnih primjera i spremnost za dijeljenje informacija. Takvim ulaganjem dolazimo do dobrih rezultata u obrazovanju učenika medicinskih škola, a time i napretka u provođenju zdravstvene njege.
Ključne riječi
nedostatna zdravstvena njega, učenik, osposobljavanje, anketa
Hrčak ID:
271478
URI
Datum izdavanja:
7.12.2020.
Posjeta: 751 *