Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.59.3.4
Što smo naučili u/o nastavi na daljinu?
Ivana Matić
orcid.org/0000-0001-8340-2280
; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Hrvatska
Draženka Stančić
orcid.org/0000-0001-8098-5425
; Edward Bernays Visoka škola, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Pandemija koronavirusa značajno je promijenila naše živote, pa tako i obrazovanje. S
tradicionalnog oblika naglo se prešlo na nastavu na daljinu (engl. Distance Education) uz trenutno
zatvaranje škola i fakulteta, što je vrlo brzo ukazalo na nedostatak domaćih istraživanja
te definicije nastave na daljinu. Prema nekima, riječ je o nastavi koja podrazumijeva (a)sinkrono
učenje, pri čemu su nastavnici i učenici fizički udaljeni (Pryor i sur., 2020.) te samostalno
i/ili vođeno učenje. Nastava na daljinu nije novost. Najprije dopisničkog, kasnije internetskog
tipa, svrha joj je bila omogućiti pristup kvalitetnom obrazovanju onima koji ga nemaju iz
različitih razloga (zaposlenje, život u ruralnim područjima i dr.) (Davis i Roblyer, 2005.). Unatoč
brojnim prednostima, istraživanja ističu da je kod takve nastave učenički neuspjeh češći u
usporedbi s onom tradicionalnom (Zucker i Kozma, 2003.). Glavni cilj ovog rada istražiti je
stav učenika prema nastavi na daljinu, njihov uspjeh te postoje li aspekti nastave na daljinu
povezani s učeničkim uspjehom. Za potrebe istraživanja konstruiran je poseban upitnik na
temelju intervjua o stavovima i iskustvima u nastavi na daljinu tijekom predistraživanja s grupom
učenika, a u glavnom istraživanju sudjelovalo je 213 učenika od petog do osmog razreda.
Rezultati su pokazali da učenici imaju pozitivne stavove prema nastavi na daljinu i da redovito
izvršavaju svoje zadatke, međutim isto tako postoje aspekti kojima nisu zadovoljni, primjerice
količina zadaće i društvena izoliranost. Također je zaključeno da s duljinom trajanja nastave
na daljinu dolazi do smanjenja razine učeničkog znanja te da postoje aspekti nastave koji su
povezani s uspjehom učenika.
Ključne riječi
nastava na daljinu; novi aspekti nastave; uspjeh u nastavi; aspekti uspjeha; pozitivan i negativan stav učenika o nastavi na daljinu
Hrčak ID:
271639
URI
Datum izdavanja:
31.1.2022.
Posjeta: 2.242 *