Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.59.3.12
Preispitivanje interne komunikacije u visokom obrazovanju u ozračju bolesti COVID-19: smjernice za budućnost
Zdeslav Milas
; Edward Bernays Visoka škola, Zagreb, Hrvatska
Dorotea Milas
orcid.org/0000-0002-1747-2966
; Poslovno veleučilište Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Godina 2020. ostaje zapamćena po pandemiji koronavirusa (SARS-CoV-2) svjetskih
razmjera i radikalnoj promjeni način života. Interna komunikacija visokih učilišta postaje presudna
u okolnostima prekida klasične nastave, zatvaranja zgrada za studente, prelaska na rad
od kuće i uspostavljanja digitalnih platformi. Brza prilagodba organizacija na promjenu načina
komunikacije sugerira da interna komunikacija postaje od strateškog značaja za daljnje funkcioniranje
sveučilišta, fakulteta, veleučilišta i visokih škola.
Cilj ovoga rada jest analiza promjene paradigme interne komunikacije u ozračju koronavirusa
u visokom obrazovanju unutar stručnih studija. Svrha je upoznati se s izazovima u internoj komunikaciji
prilikom digitalne transformacije nastavnog procesa te odrediti jesu li se promijenili
ciljevi i instrumenti u internoj komunikaciji visokog učilišta. Za istraživačku metodu odabran
je polustrukturirani dubinski intervju s dekanima ili prodekanima za nastavu na uzorku od
deset odabranih veleučilišta odnosno visokih škola koje izvode akreditirane stručne studije
u Hrvatskoj. Metoda polustrukturiranog intervjua odabrana je zbog mogućnosti generiranja
novih ideja i pitanja na temelju odgovora i iskustava ispitanika, koji su bili odgovorni za prilagodbu
nastavnog procesa na daljinu i komunikaciju s nastavnicima i studentima. Radikalna
promjena oblika nastave snažno je utjecala na digitalizaciju u visokom obrazovanju, a kroz analizu
odgovora ispitanika autori daju smjernice za budućnost interne komunikacije kao strateške
funkcije u upravljanju visokim učilištima. Postpandemijsko razdoblje stvara „novo normalno“
u funkcioniranju internih komunikacijskih procesa, koji su usko povezani s digitalnom transformacijom
visokih učilišta.
Ključne riječi
interna komunikacija; digitalna transformacija; nastava na daljinu; komunikacija promjena; visoko učilište
Hrčak ID:
271658
URI
Datum izdavanja:
31.1.2022.
Posjeta: 1.879 *