Politehnika i dizajn, Vol. 9 No. 3, 2021.
Pregledni rad
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2021-9-3-02
ALATI ZA ANALIZU SENTIMENTA
Amelia Kovačević
; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Željko Kovačević
orcid.org/0000-0003-2055-6877
; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Analiza sentimenta (ili istraživanje mišljenja) tehnika je obrade prirodnog jezika koja se koristi za određivanje jesu li podaci pozitivni, negativni ili neutralni. S obzirom na izuzetu važnost ove tehnike pri donošenju poslovnih odluka koje uvelike ovise i o evaluaciji mišljenja krajnjih korisnika i kupaca, u ovom radu dan je pregled nekoliko najčešće korištenih alata koji se mogu iskoristiti u te svrhe. Oni pomoću ključnih riječi pretražuju određeni internetski sadržaj poput društvenih mreža, foruma, blogova i slično. Zatim, korištenjem ugrađenih algoritama i ključnih riječi analiziraju sentiment, te dodjeljuju pozitivne, negativne ili neutralne konotacije. U radu se obrađuju tri pojma različitih kategorija. Njihova je svrha tek prikazati sličnosti i različitosti alata te vrste pojmova koji se analiziraju. Svrha nije pružiti općenitu analizu i sud o alatima već na konkretnim primjerima prikazati kako oni funkcioniraju te što se sve njima može postići u istraživanju mnijenja tržišta.
Ključne riječi
analiza sentimenta; istraživanje mišljenja; alati; evaluacija; subjektivnost
Hrčak ID:
273774
URI
Datum izdavanja:
10.11.2021.
Posjeta: 1.563 *