Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.31.1.06
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave
Daria Rovan
orcid.org/0000-0002-6990-4388
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Goran Trupčević
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dubravka Glasnović Gracin
orcid.org/0000-0001-5195-4873
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja o
matematici kod budućih učitelja razredne nastave u skladu s
postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. U istraživanju je
sudjelovalo 237 studenata prve godine učiteljskoga studija
koji su rješavali ispit znanja matematike te ispunili upitnik
kako bismo mogli utvrditi u kolikoj su mjeri motivacijska
uvjerenja koja studenti formiraju tijekom studija
(samoefikasnost i subjektivna vrijednost matematike) povezana
s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom (vrsta
srednjoškolskoga programa, razina usvojenosti matematičkih
znanja i vještina, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća
koje su imali tijekom srednje škole) te kako su povezana sa
spremnosti studenata za ulaganje truda u učenje matematike
te matematičkom anksioznosti. Rezultati hijerarhijskih
regresijskih analiza upućuju na to da prethodna iskustva s
matematikom predstavljaju važne prediktore samoefikasnosti i
vrijednosti matematike. Aktualna motivacijska uvjerenja važni
su prediktori i uključenosti studenata u učenje matematike,
kao i njihove matematičke anksioznosti, pri čemu su i dalje u
određenoj mjeri važna i prethodna iskustva studenata s
matematikom. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke
teorije očekivanja i vrijednosti te upućuju na to da je u
inicijalnom obrazovanju učitelja važno podržavati razvoj
adaptivnih uvjerenja o matematici.
Ključne riječi
obrazovanje učitelja; učenje matematike; motivacija; samoefikasnost; subjektivna vrijednost
Hrčak ID:
275006
URI
Datum izdavanja:
6.4.2022.
Posjeta: 1.751 *