Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31784/zvr.10.1.8

EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ

Ivan Kovač ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska;


Puni tekst: hrvatski pdf 162 Kb

str. 129-145

preuzimanja: 601

citiraj


Sažetak

Globalizacija i internacionalizacija na tržištu maloprodaje dovode do povećanja tržišne koncentracije. Proces koncentracije maloprodajnog tržišta ima faze jačeg i slabijeg intenziteta. No, trend povećanja koncentracije se neprestano odvija gotovo zadnja tri desetljeća. Maloprodaja je danas postala visoko globalizirana industrija, sa snažnom i brzom dinamikom promjena ali i izazova. U radu se istražuje korelacija između razlika u tržišnim udjelima hrvatskih maloprodajnih poduzeća i njihove poslovne uspješnosti. Autor polazi od pretpostavke da razlike u tržišnom udjelu imaju statistički značajan utjecaj na razlike vezane uz sam poslovni rezultat maloprodajnih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na cijelokupnom hrvatskom tržištu maloprodaje, ali isto tako su analizirane specifičnosti i posebnosti vezane uz Kontinentalnu i Jadransku Hrvatsku. Rezultati istraživanja nedvojbeno potvrđuju da postoji značajna razlika vezana uz bruto dobiti po zaposlenom između maloprodajnih poslovnih subjekta podijeljenih u pet skupina, odnosno grupiranih u skladu s različitim tržišnim udjelima. Provedeno istraživanje također ukazuje da u Kontinentalnoj i Jadranskoj Hrvatskoj postoje specifičnosti u vezi s tim razlikama.

Ključne riječi

Hrvatska; tržišna koncentracija; maloprodaja; roba široke potrošnje

Hrčak ID:

277779

URI

https://hrcak.srce.hr/277779

Datum izdavanja:

20.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.415 *