APA 6th Edition ŠTENGL, I. (2003). Crkva i pluralizam - pluralizam u Crkvi. Nekoliko psiholoških i pedagoških pripomena. Bogoslovska smotra, 73 (2-3), 455-472. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/27837
MLA 8th Edition ŠTENGL, Ivan. "Crkva i pluralizam - pluralizam u Crkvi. Nekoliko psiholoških i pedagoških pripomena." Bogoslovska smotra, vol. 73, br. 2-3, 2003, str. 455-472. https://hrcak.srce.hr/27837. Citirano 17.01.2021.
Chicago 17th Edition ŠTENGL, Ivan. "Crkva i pluralizam - pluralizam u Crkvi. Nekoliko psiholoških i pedagoških pripomena." Bogoslovska smotra 73, br. 2-3 (2003): 455-472. https://hrcak.srce.hr/27837
Harvard ŠTENGL, I. (2003). 'Crkva i pluralizam - pluralizam u Crkvi. Nekoliko psiholoških i pedagoških pripomena', Bogoslovska smotra, 73(2-3), str. 455-472. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/27837 (Datum pristupa: 17.01.2021.)
Vancouver ŠTENGL I. Crkva i pluralizam - pluralizam u Crkvi. Nekoliko psiholoških i pedagoških pripomena. Bogoslovska smotra [Internet]. 2003 [pristupljeno 17.01.2021.];73(2-3):455-472. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/27837
IEEE I. ŠTENGL, "Crkva i pluralizam - pluralizam u Crkvi. Nekoliko psiholoških i pedagoških pripomena", Bogoslovska smotra, vol.73, br. 2-3, str. 455-472, 2003. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/27837. [Citirano: 17.01.2021.]
Sažetak Negativistički je apriorni stav psihologije u odnosu na Crkvu i religioznost kao takvu pridonio kritičnom preispitivanju ovog fenomena. Kritika se prije svega odnosi na loše posljedice jačanja institucionalizacije osobnog religioznog doživljaja kroz povijest: njime, naime, prvotni religiozni doživljaj gubi na svojoj vitalnosti i poprima forme krutog dogmatizma, što kod osoba s već postojećim smetnjama psiho-somatske prirode izaziva dodatne poteškoće. Novija istraživanja ne potvrđuju ustaljeno mišljenje o nužnim negativnim posljedicama institucionalizacije religioznosti: i sama institucija pod određenim uvjetima može biti vitalna i može poticati aktivnu participaciju svojih članova. Valja stoga pretpostaviti da veća liberalizacija odnosno pluralizam unutar crkvene strukture ne mora biti proporcionalno korelatan sa većom participacijom na religioznom planu. Daleko se više profilira model funkcioniranja dobrotvornih organizacija kao validna pomoć u promišljanju djelovanja Crkve kao institucije. Takav bi model zadovoljavao s jedne strane postojanje već zadanih temelja odnosno smjernica u Crkvi, a to je sustav dogmi, a s druge bi se strane otvorila mogućnost pluralističkog obogaćenja promišljanju što efikasnijeg djelovanja - posvješćivanje vlastite inter-disciplinarne i inter-kulturalne baštine.